Kontor/Administration

2019-11-05

Administrativ assistent till Siemens Mobility AB i Solna!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en systemvan och adminstrativ stjärna som vill ha en mycket varierande roll i ett stort internationellt bolag ute i Solna? Hör då av dig redan idag!

      Tjänsten
      I rollen som administrativ assistent kommer du ha viktig central roll med ett stort kontaktnät internt. Du kommer bl.a. att sköta hanteringen kring resebokningar för ledning samt ansvarig gentemot resebyrå och hantera tillhörande reseräkningar. Vidare kommer du administrera behörigheter i deras interna system, koordinera och planera möten och konferenser och delta i olika projekt. Du som person har förmågan att se vad som behöver göras och agera proaktivt med service i fokus och är duktig på att hantera människor i olika roller.

      Arbetsuppgifter
      Du kommer t.ex. att arbeta med följande:

      • Kontaktperson för centrala avdelningar och övriga assistenter inom Siemens AG
      • Administration och hantera mötesanteckningar i ledningsgruppsmöten
      • Ansvara för uppdatering av intranät och övriga eventuella informationssystem
      • Korrektur och assistans vid kundbrev, presentationer och översättningar
      • Hantera nyanställda och avslut av anställd
      • Ansvara för rutin med underskriftsbefogenheter
      • Arkivansvarig
      • Se till att leverantörer finns på plats och lägga order i system samt övervaka leveranser
      • Ansvara för rutin med underskriftsbefogenheter

      Kvalifikationer
      För den här tjänsten söker vi dig som stämmer in på följande:

      • Minst gymnasieutbildning
      • Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
      • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat
      • Systemvana, gillar att arbeta i olika system och verktyg
      • Du är självgående och agerar proaktivt

      Personligt
      Som person vill vi att du ska vara strukturerad, drivande, initiativrik och har lätt för att bygga relationer och serviceinriktad. Du trivas med att jobba självständigt och driva ditt eget arbete samt administrativt lagd. Vidare är du en öppen och glad person som tycker om att hjälpa andra och ha mycket på gång samtidigt!

      Arbetstid/Varaktighet
      Heltid 40h/v
      Start: omgående, konsultuppdrag på ca. 6 månader framöver med chans till förlängning

      Om arbetsplatsen:
      Siemens är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893 och har cirka 4 200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna. Nu hjälper vi Siemens Mobility AB att hitta en administrativ assistent som drivs av att arbeta i en stöttande roll med många kontaktytor.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

      Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!

      Sökord: administratör, assistent, koordinator, systemvan, Solna

      Placera Personal blir The Place

      Efter 30 år som Placera Personal tar vi ett kliv från bemanningsbranschen och blir The Place - Where happy work happens!