HR/Administration/Lön

2022-05-30

Administrativt chefsstöd med start omgående 50-70%

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en vass administratör och kommunikatör? Söker du nytt konsultuppdrag på deltid? Snyggt! Då kan vi ha ett uppdrag för dig!

      Vår kund har sitt kontor i centrala Stockholm och erbjuder bank- och försäkringstjänster. Nu söker vi en serviceinriktad och erfaren administratör med goda kunskaper i Office 365 för ett konsultuppdrag på deltid och med start omgående. Uppdraget pågår till årsskiftet med möjlighet till förlängning. Omfattningen på uppdraget ligger mellan 50-70 %. .

      Rollen och uppdraget

      I rollen som administrativt chefsstöd kommer du ha följande arbetsuppgifter:

      • Administration och planering av utbildningsinsatser
      • Upprätta och underhålla digitala informationskanaler för teamet (nyhetsbrev, intranät, mappar m.m)
      • Ansvara för och ordna med diverse interna events och aktiviteter
      • Årsplanering med diverse möten för teamet samt övrig mötesadministration
      • Skriva protokoll
      • Bistå i den ekonomiska planeringen för teamet och uppföljning gällande prognos, budget m.m.
      • Hantera fakturering, kontera leverantörsfakturor etc.
      • Ta fram underlag och rapporter gällande utvecklingsportföljen samt vid behov koordinera utvecklingsaktiviteter
      • Stötta i uppföljning av affärsplan

      Vem vi söker

      För att du ska göra succe och trivas i rollen söker vi dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kanske har du arbetat som projektadministratör, chefsassistent och/eller administrativ assistent tidigare. Vidare söker vi dig som har följande kompetenser och erfarenheter:

      • Erfarenhet av för budgetuppföljning och prognosläggning
      • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta administrativt i en koordinerande roll
      • Mycket goda kunskaper i MS Excel, PowerPoint och Word
      • Förmåga att uttrycka dig korrekt, tydligt och målgruppsanpassat i både tal och skrift
      • Goda kunskaper i Sharepoint eller motsvarande arbetsyta och dokumenthanteringsverktyg
      • Kunskap och förmåga att hantera uppföljning av lean agilt utvecklingsarbete

      Du som person

      Förutom dina tidigare erfarenheter söker vi dig som har en positiv inställning och som trivs i en stöttande och administrativ roll. Du tar ansvar för delområden, är van att arbeta med deadlines och har förmåga att arbeta självständigt. Så, söker du ett nytt konsultuppdrag på deltid? Stämmer kompetenskraven in på dig? Då hoppas vi at du inte väntar med din ansökan utan skickar in den på en gång. 

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.