Kontor/Administration

2021-11-19

Avdelnings- och projektassistent till internationellt företag!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2021-12-11 | 3 dagar kvar

      Vill du arbeta i en bred roll på en öppen och dynamisk arbetsplats där personlig och professionell utveckling står högt på agendan? Då kan vi ha tjänsten för dig!

      Vårt kundföretag är ett globalt teknikföretag med huvudkontor i Arenastaden, Solna. I tjänsten kommer du att vara i mycket kontakt med andra människor, både med de som sitter på samma kontor som dig men också kollegor som är någon annanstans i Sverige.

      Om uppdraget

      Är du en öppen och glad person som trivs allra bäst i en roll där du får hjälpa och underlätta för andra? Är du dessutom servicemedveten, strukturerad och effektiv i din yrkesroll? Då kommer du definitivt att trivas i rollen som Avdelnings- och projektassistent!

      Rollen kommer innebära att du arbetar med många varierande arbetsuppgifter. Det är en självständig roll där du stöttar upp i olika projekt samt är en social roll där du har mycket kontakt med både kollegor, kunder och leverantörer. Detta konsultuppdrag är på heltid med start den första december och förväntas pågå till och med sista september 2022 med god möjlighet till förlängning.

      Arbetsuppgifter

      Som du märker så är detta en administrativ och variationsrik roll och här kommer ett axplock av vad du kommer fylla dina dagar med:

      • Inköp av indirekt material
      • Fakturahantering SAP/Workflow
      • Mötesadministration (ledningsgrupp samt enhetens möten)
      • Planera för nyanställda och konsulter samt hantera avslut (info internt, beställa nödvändig utrustning, behörighet, onboarding)
      • Uppdatera enhetens distributionslistor i Outlook
      • Behörighetsadministration 
      • Koordinera ID06-kort och Ahlsell-kort
      • Månadsuppföljning tidrapportering
      • Allmän övrig administration
      • Leverantörs- och kundupplägg i PEGA
      • Sammanställa diverse kunddokumentation
      • Fungera som aktivt stöd åt projektledare och hjälpa hen i sitt arbete med projektadministration, kommunikation och samordning i samband med projekt

      Vem är det vi då söker?

      Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete och tycker om att arbeta i olika verktyg och system som krävs för att få ett företag att fungera i den digitala världen. Det är ett krav att du har erfarenhet av SAP samt Microsoft Office. Som person är du självgående, initiativrik och du agerar proaktivt i arbetet. Du är en öppen och glad person som tycker om att hjälpa andra och ha mycket omkring dig. Vidare har du lätt för att bygga relationer, är social och servicemedveten.

      Låter det här som ett uppdrag för dig? Strålande, sök tjänsten redan idag!

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.