Ekonomi/Bank/Finans

2020-05-08

Controller inom reskontra till internationellt bolag i Finspång

Östergötlands län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en finslipad ekonom med koll på reskontra? Tillgänglig omgående? Vi söker en konsult för spännande uppdrag hos vår kund i Finspång! Är det du?

      Vi söker för konsultuppdrag till vår kunds kontor i Finspång en duktig ekonom med extra ansvar för reskontran. Det här en fin möjlighet för dig som vill ha en bred roll på ett av Sveriges mest omtyckta bolag.

      Om rollen och arbetsuppgifterna

      I rollen som Controller är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att upprätthålla korrekta kund- och leverantörsreskontra. Flera administrativa delar sker hos en shared servicefunktion i Tjeckien, varför koordinering mellan dem och övrig verksamhet och kontroller av reskontra är ett dagligt inslag. I arbetsuppgifterna ingår även utredningsarbete, effektivisering av arbetssätt och rutiner, hålla utbildningar samt daglig kontakt med intressenter inom företaget.

      Exempel på operativa uppgifter för rollen är:

      • Övervaka och stämma av internfakturering
      • Omkostnadsfakturor
      • Hantering av vissa inkommande leverantörsfakturor
      • Stämma av och specificera reskontrans konton vid månadsbokslut samt medverka i betalningsrutinerna

      Uppdraget

      Det här är ett konsultuppdrag via The Place med start omgående och förväntas pågå till 30/10 med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid med placering i Finspång. 

      Din bakgrund och erfarenheter

      Vi tror att du har följande:

      • Gymnasieexamen med ekonomisk inriktning, alternativt har motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet
      • Flytande svenska och god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen på engelska
      • Meriterande är reskontraerfarenhet samt goda redovisningskunskaper
      • IT vana i program såsom SAP/Atlas och Microsoft Office program

      Vem är du?

      För att passa och göra succé i rollen tror vi att du är en social person som är lätt att samarbeta. Du kan ändå fatta beslut självständig och tar egna initiativ samt eget ansvar. Noggrannhet och effektivitet är också viktiga egenskaper.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

      Nyckelord: reskontra, internfakturering, betalning, bokslut

      Placera Personal blir The Place

      Efter 30 år som Placera Personal tar vi ett kliv från bemanningsbranschen och blir The Place - Where happy work happens!