Ekonomi/Bank/Finans

2020-11-12

Controller till utmanade tjänst hos nystartat bolag

Stockholms län Tillsvidare 2020-12-11 | 17 dagar kvar

      Är du vår kunds nya controller? Drivs du av att strukturera upp och sätta nya rutiner och processer inom ekonomi? Då är det här en chans för dig.

      AB ToolPal är ett nystartat bolag som tillhör en koncern inom byggbranschen. Verksamheten kommer att gå ut på att arbeta i en traditionell marknad med hjälp av automatiserade processflöden, avancerade logistiklösningar samt en anpassad systemstruktur för att synka flöden på ett effektivt sätt. Sedan våren 2020 har bolaget startat upp sin verksamhet och tack vare ett nytänk i en traditionell bransch expanderar verksamheten i snabb takt. Planen är att gå ifrån att vara lokal aktör till att bli en nationell aktör. Nu behöver ToolPal en Business Controller till deras huvudkontor i Upplands Väsby (Bredden). Tjänsten är på heltid med start omgående. Det är ett konsultuppdrag där du blir anställd via The Place.

      Rollen

      Som Business Controller kommer du vara en del av många olika processer. Du jobbar tätt ihop med VD;n för Toolpal där ni tillsammans sätter upp rutiner och strukturer. I dag sköts mycket av ekonomin av huvudkoncernens ekonomiavdelning och tanken är att det ska fortsätta så. Du kommer därför ha mycket kontakt med dem i det dagliga ekonomiarbetet. Vidare jobbar du mycket med att beräkna inköpsvolymer och göra livscykelanalyser för att se hur förutsättningarna på marknaden ser ut. Eftersom det är ett växande bolag så är en framgångsfaktor, förutom ditt driv, att du är prestigelös och har förmåga att snabbt skala upp eller ner i dina egna uppgifter. I rollen jobbar du nära marknadschefen och VD:n för ToolPal, som du dessutom rapporterar till.

      För att passa in och göra succé i rollen tror vi att du stämmer in på följande

      • Har en akademisk utbildning inom ekonomi
      • Har tidigare erfarenhet av att jobba som Business Controller 
      • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
      • Har tidigare erfarenhet av en verksamhet som växer och förändras i snabb takt
      • Mycket god vana att strukturera upp och sätta nya rutiner och processer
      • Mycket goda systemkunskaper
      • Meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköp

      Personligt

      För den här rollen är det av yttersta vikt att dina personliga egenskaper matchar med bolaget och dess styrning. Den här rollen passar dig som vill sätta din egen prägel på strukturer och rutiner inom ekonomin. Som person är du driven, självständig och flexibel. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll och trivs med att självständigt ansvarar. Du gillar att vara en del av många olika processer och har ett bra helikopterperspektiv. Vidare gillar du en rak och öppen dialog och får energi av ett högt arbetstempo.

      Anställningen

      Tjänsten är på heltid med start omgående. Det är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd som konsult via The Place.
      Start: omgående, Heltid (40h/v)
      Placering: Upplands Väsby

      Ansök redan idag då vi jobbar med löpande urval!

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling