Kontor/Administration

2020-01-14

Customer Service & Operations Executive till World Courier

Stockholms län Tillsvidare 2020-02-13 | 20 dagar kvar

      Ta chansen att bli en del av World Couriers härliga gäng och få arbeta i en bred roll med mycket koordinering och olika kontaktytor! Sök tjänsten som Customer Service & Operation idag!

      Hos World Courier blir du inte bara en anställd - du blir en nyckelperson i ett lösningsfokuserat team med syftet att tillhandahålla " A service no one else can deliver". Är du en kvalitetsmedveten, noggrann och serviceinriktad person som genom World Couriers unika logistikservice vill vara med att säkerställa livsavgörande transporter - globalt? Vill du arbeta i ett internationellt företagsklimat med högt i tak och god kommunikation? I så fall borde du verkligen söka denna tjänst som Customer Service & Operations Executive hos World Courier! Genom en onboarding/internutbildning kommer vi att se till så att du får gedigna kunskaper i våra processer, vår service och våra system samt i "Good Distribution Practice". 

      World Courier erbjuder fullständiga logistiklösningar till företag och skräddarsyr tids- och temperaturkänsliga transporter för att minimera risker och maximera företagsvinster. Varje försändelse hanteras individuellt och skickas med första bästa flyg till mottagardestinationen. World Courier grundades 1969 i Stamford, Connecticut (USA). I april 2012 förvärvades World Courier av AmerisourceBergen, ett av världens största tjänsteföretag för läkemedelsbranschen, och har sedan dess huvudkontor i London, UK.

      På det svenska kontoret i Arlandastad arbetar idag 30 personer i en ung miljö präglad av det mindre företagets familjära anda samt den globala koncernens internationella kontakter och händelserika miljö.

      Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan dag och kvällsskift. I tjänsten ingår även beredskap en kväll i veckan samt var 7:e helg. Detta är ett konsultuppdrag via The Place med start omgående och 2 år fram, med stora möjligheter till förlängning eller att du efter första tiden blir anställd hos World Courier. 

      Vad ingår i rollen?

      Du kommer att

      • Hantera försändelser på den operationella avdelningen
      • Skräddarsy optimala transportlösningar
      • Daglig kontakt med leverantörer som tex. flygbolag
      • Ansvara för att försändelser kommer till mottagaren i tid
      • Import/ Exportarbete
      • Hantera tullärenden
      • Se till att interna rapporteringssystem uppdateras
      • Packning av varor

      Vem är du?

      För att trivas i rollen som kundsupport och för att passa in i gänget hos World Courier hoppas vi att du har följande bakgrund:

      • Gymnasieutbildning
      • Erfarenhet av serviceyrket
      • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
      • Goda kunskaper i Word och Excel
      • Körkort
      • Klanderfritt förflutet (utdrag ur belastningsregistret för slutkandidater)

      Vi tror att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du även strukturerad, noggrann och tycker om att ta egna initiativ.

      Vi hoppas att vi nu väckt ditt intresse att söka tjänsten hos World Courier och att bli en del av oss på The Place! Sök redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående, så du inte missar chansen!

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

      Sökord: kundtjänst, customer service, kundservice, speditör, tullhantering

      Placera Personal blir The Place

      Efter 30 år som Placera Personal tar vi ett kliv från bemanningsbranschen och blir The Place - Where happy work happens!