Kundservice

2022-09-22

Customer Service till World Courier

Stockholms län Tillsvidare 2022-10-22 | 16 dagar kvar

      Är du en kvalitetsmedveten, noggrann och serviceinriktad person som genom World Couriers unika logistikservice vill vara med att säkerställa livsavgörande transporter - globalt?

      Vill du göra skillnad i en patients liv? World Couriers syfte är att säkerställa så att läkemedel når patienter i rätt tid med rätt kvalitet. Tillsammans som en organisation jobbar vi mot ett gemensamt mål och det är just att skapa en mer hälsosam framtid där patienter får tillgång till de läkemedel som de behöver.

      World Courier har ett stort engagemang för människor, kvalitet och innovation. De har även fina karriärmöjligheter som få kan matcha. De är ett företag som funnits i över 50 år och som idag jobbar med alltifrån avancerade logistiklösningar till cell- och genterapier som räddar liv. Med över 3000 anställda, totalt 140 kontor i mer än 50 länder så kan man helt enkelt säga att det här är en roll på ett företag du inte vill gå miste om. Så ta nu chansen och sök rollen som Customer Service/Operations till World Courier vid Arlanda Stad.

      Tjänsten

      Hos World Courier blir du en nyckelperson i ett lösningsfokuserat team med syftet att tillhandahålla "A service no one else can deliver". I rollen blir du första kontaktperson för WC:s nationella samt internationella kunder. Du tillhör ett team på 20 personer som tillsammans med WC:s andra kontor, leverantörer och myndigheter jobbar för att hitta optimala lösningar på kundernas komplexa logistikbehov. De erbjuder en spännande och dynamisk arbetsplats som uppmuntrar självinitiativ och nytänk. World Courier erbjuder en mångsidig arbetsmiljö med korta beslutsvägar, platta hierarkier och kommunikation i ögonhöjd mellan alla företagets anställda.

      Detta är ett konsultuppdrag på minst 7 månader med god möjlighet till förlängning alternativt övertag direkt hos kund. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna varierar mellan dag och kvällsskift. I tjänsten ingår även beredskap cirka en kväll i veckan samt var 6:e helg.

      Vad ingår i rollen?

      Du kommer att:

      • Ha daglig kontakt med kunder via mail och telefon
      • Ta emot bokningar och ta fram prisförslag till kund 
      • Skräddarsy transportlösningar: Import, Expert, Inrikes
      • Viss hantering av försändelser på den operationella avdelningen
      • Kontakt med leverantörer som tex. flygbolag
      • Ansvara för att försändelser kommer till mottagaren i tid
      • Hantera tullärenden
      • Se till att interna logistiksystemet uppdateras
      • Förberedelse av förpackningsmaterial

      Vem är du?

      För att trivas i rollen som kundsupport och för att passa in i gänget hos World Courier hoppas vi att du har följande bakgrund:

      • Gymnasieutbildning gärna med inriktning mot logistik
      • Tidigare erfarenheter av kundservice eller kundsupport
      • Mycket god serviceförmåga
      • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift
      • Goda kunskaper i Word och Excel
      • Körkort
      • Intresse inom Life Science är mycket meriterande
      • Klanderfritt förflutet (bakgrundskontroll på slutkandidat)

      Personligt

      För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har en stark egen drivkraft, är kvalitetsmedveten samt har en god förmåga att arbeta i grupp. Som person är du även serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Du tar egna initiativ, kan hanterar många olika processer samtidigt och bemöter alltid kunder och kollegor på ett trevligt och professionellt sätt. För denna roll krävs att du har ett klanderfritt förflutet och det kommer att göras en grundlig bakgrundskontroll på slutkandidat.

      Vi hoppas att vi nu väckt ditt intresse att söka tjänsten hos World Courier! Sök redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående, missa inte denna chans!

      Om World Courier

      World Courier erbjuder fullständiga logistiklösningar till företag och skräddarsyr tids- och temperaturkänsliga transporter för att minimera risker och maximera företagsvinster. Varje försändelse hanteras individuellt och skickas med första bästa flyg till mottagardestinationen. World Courier grundades 1969 i Stamford, Connecticut (USA). I april 2012 förvärvades World Courier av AmerisourceBergen, ett av världens största tjänsteföretag för läkemedelsbranschen, och har sedan dess huvudkontor i London, UK.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Sökord: kundtjänst, customer service, kundservice, customer care, life science.