Ekonomi/Bank/Finans

2020-10-13

Ekonomiansvarig till utmanade tjänst hos nystartat bolag

Stockholms län Tillsvidare 2020-11-12 | 21 dagar kvar

    Är du vår kunds nya ekonomiansvarig? Drivs du av att strukturera upp och sätta nya rutiner och processer inom ekonomi? Då är det här en chans för dig.

    AB ToolPal är ett nystartat bolag som tillhör en koncern inom byggbranschen. Verksamheten kommer att gå ut på att arbeta i en traditionell marknad med hjälp av automatiserade processflöden, avancerade logistiklösningar samt en anpassad systemstruktur för att synka flöden på ett effektivt sätt. Sedan våren 2020 har bolaget startat upp sin verksamhet och tack vare ett nytänk i en traditionell bransch expanderar verksamheten i snabb takt. Planen är att gå ifrån att vara lokal aktör till att bli en nationell aktör. Nu behöver ToolPal en ekonomiansvarig till deras huvudkontor i Upplands Väsby (Bredden). Tjänsten är på heltid med start omgående. Det är ett konsultuppdrag där du blir anställd via The Place.

    Rollen

    Som ekonomiansvarig har du ett helhetsansvar samtliga rutiner inom ekonomiadministrationen. Idag sköts företagets ekonomi av VD:n för ToolPal med stöd från huvudkoncernens ekonomiavdelning. I rollen som ekonomiansvarig kommer du själv sätta rutiner och strukturer för de ekonomiska processerna. Du kommer jobba med hela ekonomiflödet och det är därför viktigt att du tidigare jobbat med alltifrån fakturering, leverantrösreskontra, månads- och årsbokslut. Eftersom det är ett växande bolag så är en framgångsfaktor, förutom ditt driv, att du är prestigelös och har förmåga att snabbt skala upp eller ner i dina egna uppgifter. I rollen jobbar du nära marknadschefen och VD:n för ToolPal, som du dessutom rapporterar till.

    För att passa in och göra succé i rollen tror vi att du stämmer in på följande

    • Har en akademisk utbildning inom ekonomi
    • Har tidigare erfarenhet som ekonomichef/ekonomiansvarig
    • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
    • Har tidigare erfarenhet av en verksamhet som växer och förändras i snabb takt
    • Mycket god vana att strukturera upp och sätta nya rutiner och processer
    • Mycket goda systemkunskaper
    • Meriterande om du har tidigare erfarenhet av inköp

    Personligt

    För den här rollen är det av yttersta vikt att dina personliga egenskaper matchar med bolaget och dess styrning. Den här rollen passar dig som vill sätta din egen prägel på strukturer och rutiner inom ekonomin. Som person är du driven, självständig och flexibel. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll och trivs med att självständigt ansvarar. Du gillar att vara en del av många olika processer och har ett bra helikopterperspektiv. Vidare gillar du en rak och öppen dialog och får energi av ett högt arbetstempo.

    Anställningen

    Tjänsten är på heltid med start omgående. Det är ett konsultuppdrag på 6 månader där du blir anställd som konsult via The Place.
    Start: omgående, Heltid (40h/v)
    Placering: Upplands Väsby

    Ansök redan idag då vi jobbar med löpande urval!

    The Place – Where happy work happens

    Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

    Några förmåner som medarbetare hos The Place:

    • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
    • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
    • Onboardingplan
    • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
    • Friskvårdsbidrag
    • Specialerbjudanden
    • Mentorskap
    • Nätverksträffar
    • Kompetensutveckling