Ekonomi/Finans

2022-06-28

Ekonomiassistent till Mersen i Solna!

Stockholms län Tillsvidare 2022-07-21 | 16 dagar kvar

      Har du några års erfarenhet som ekonomiassistent?Vill du dessutom arbeta på internationellt bolag som präglas av en härlig team-känsla? Då ska du läsa vidare!

      Vår trevliga kund Mersen Nordic sitter i fina lokaler vid Solna Strand och söker nu för en rekrytering en ekonomiassistent med start i början av augusti. Här får du arbeta i en internationell miljö samtidigt som du ingår i ett mindre företag med en familjär känsla. Arbetsgruppen du ingår i präglas av en god stämning med högt i tak. Andra fördelar är 39 timmars arbetsvecka, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att jobba hemifrån i dagsläget.

      Om Mersen

      Mersen är en global expert på elkraft och avancerat material. Vi designar innovativa lösningar för att tillgodose kunders specifika behov, som gör det möjligt för dem att optimera sin tillverkningsprestanda inom områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processindustrin. Mersen- koncernen startade sin verksamhet i Sverige 1929 och vi har sedan dess expanderat vår verksamhet till hela Norden inklusive Baltikum.

      Rollen

      I rollen som ekonomiassistent kommer du tillhöra ett team på tre personer där du har ett nära samarbete med den andra ekonomiassistenten och där ni tillsammans ansvarar för den löpande redovisningen, kund- och leverantörsreskontra men också stöttar upp vid månad- och årsbokslut.

      Några av dina arbetsuppgifter:

      • Löpande bokföring
      • Kund- och leverantörsreskontra
      • Kontoavstämningar
      • Rapportering av moms och skatter
      • Periodiseringar av kostnader
      • Övrig ekonomiadministration

      Erfarenhet och kunskaper

      För att trivas och göra succé i rollen som ekonomiassistent tror vi att du har:

      • Några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
      • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller tidigare arbetslivsfarenhet som ekonomiassistent
      • Erfarenhet av Officepaketet och god kunskap i Excel
      • God kommunikationsförmåga i Svenska och Engelska både i tal och skrift
      • Erfarenhet av SAP är meriterande

      Är du den vi letar efter?

      För att lyckas i rollen är du strukturerad, engagerad, ödmjuk och lösningsorienterad med ett intresse för människor och utveckling. Du är analytiskt lagd och har lätt för att jobba med siffror. Du är social och relationsbyggande och samarbetar med hela organisationen och ger stöd till dina kollegor när det behövs. Rollen innefattar kontakt med många interna och externa parter så du är lyhörd och kommunicerar öppet och tydligt. Frihet under ansvar är ledordet i vårt team!

      Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas omgående. Välkommen med din ansökan!

      The Place är Sveriges enda Worklife Partner

      För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!