Ekonomi/Bank/Finans

2020-10-27

Ekonomiassistent till spännande bolag i Kista

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en driven och noggrann ekonomiassistent som trivs med administration och sociala kontakter? TIllgänglig omgående? Strålande - Då kan vi ha ett passande uppdrag för dig!

      Uppdraget

      Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. Här har du kul på jobbet och alla medarbetare är på olika sätt en viktig del i den gemensamma utveckling av avdelningen. Hos vår kund sätter de stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans. Varje dag har avdelningen ett gemensamt möte där de tillsammans tar fram dagens arbetsuppgifter och fördelar vem som gör vad. Teamet du kommer ingå i ansvarar för hantering av administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen. Du kommer arbeta i projektform tillsammans med flera härliga kollegor. Detta är ett konsultuppdrag via The Place med start omgående och förväntas pågå 4 månader med möjlighet till förlängning.

      Arbetsuppgifter

      I rollen som ekonomiassistent har du bland annat dessa arbetsuppgifter:

      • Fakturering till externa kund – hårdvara samt mjukvara/tjänst
      • Leverantörsfakturahantering
      • Periodisering av både leverantörsfaktura & kundfaktura
      • Avräkningar – interna
      • Balanskontohantering
      • Bokföring av intern tid
      • Avtalsadministrering

      Dina erfarenheter

      För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:

      • Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
      • Några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter
      • Erfarenhet av fakturering av tjänsteverksamhet
      • Förståelse för bokföring och intäktsavräkning i tjänsteprojekt
      • Mycket goda kunskaper i Officepaketet generellt framför allt Excel
      • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
      • Erfarenhet av Navision är meriterande

      Dina personliga egenskaper

      Som person är du strukturerad och planerar gärna ditt arbete i förväg. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard.
      Andra egenskapersom uppskattas  är att du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i hektiska situationer. 

      Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag!

      Företaget

      Vår kund är en större och ledande leverantör inom IT-infrastruktur. Koncernen finns representerade i sju länder. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i trevliga lokaler i Kista nära till kommunikationer och butiker.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling