Kontor/Administration

2020-12-11

Försäkringshandläggare till uppskattade Futur Pension

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en administrativ stjärna som trivs med sociala kontakter? Har du dessutom erfarenhet inom försäkringar och vill fortsätta utvecklas? Perfekt - då kan vi ha rätt jobb för dig!

      Vi söker för rekrytering till vår spännande kund Futur Pension en Handläggare inom försäkringar. Här får du en unik möjlighet att bredda och fördjupa dina kunskaper inom försäkringsadministration i en lärande organisation. Du välkomnas till ett familjärt företag med ett öppet och flexibelt arbetsklimat där du får mycket frihet under ansvar. Detta är en direktrekrytering till Futur Pension för en visstidsanställning under 18 månader med start 1/2 2021 med möjlighet till förlängning. 

      Rollen

      I rollen som Handläggare ansvarar du för att sköta den administrativa handläggningen av nya och befintliga försäkringsärenden. Du har även mycket kontakt med kunder, rådgivare och den interna säljkåren via mail och telefon samt ett nära samarbete med dina kollegor för att bidrar till att gruppen når sina mål. Gruppen består av 15 kollegor med olika inriktningar och du kommer ha samma roll som trevliga och kompetenta Hanna. Futur Pension sitter i fina och moderna lokaler på Linnégatan 18 men under rådande omständigheter kommer du arbeta en hel del hemifrån. Som anställd hos Futur Pension får du tillgång till deras fina förmåner; bland annat 38,5 timmes arbetsvecka (mån-tors kl.8-16.45 och 8-16.30 på fredagar), generöst antal semesterdagar och högt friskvårdsbidrag. Visst låter det bra? Det är det också!

      Arbetsuppgifter

      Rollen som Handläggare är bred och du kommer bland annat jobba med:

      • Löpande bevakning och hantering av ärenden i gemensam mailbox eller per telefon
      • Löpande hantering av ärenden i vårt ärendehanteringssystem enligt gällande instruktioner och gemensamt arbetssätt
      • Följa upp alla ärenden och säkerställa att de slutförs alternativt avslutas
      • Genomföra uppföljning med kompletterande information eller besked till rådgivare, assistenter eller slutkund i ärenden
      • Ha ett gemensamt arbetssätt och delat ansvarstagande så att arbetsvolymen kan fördelas i hela gruppen och att gruppmålen uppnås
      • Dela det gemensamma ansvaret för alla moment i ärendehanteringen vilket innebär att löpande stämma av med kollegor kring flödet och volym av obehandlade kundärenden

      Dina tidigare erfarenheter

      För att passa och göra succé i rollen så tror vi att du har:

      • Tidigare erfarenhet inom kvalificerade administrativa arbetsuppgifter 
      • Erfarenhet från försäkringsbranschen är starkt meriterande
      • Systemvana och lätt för att lära dig nya system
      • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift

      Personliga egenskaper

      På Futur Pension jobbar man för varandra och för företaget och för att trivas i rollen bör du vara en person med stort eget driv, du är hungrig för att ta till dig nya kunskaper och vill komma framåt i dina processer. Som person är du prestigelös, flexibel, noggrann och strukturerad men även utåtriktad, har en hög servicenivå och trivs med många sociala kontakter. Du tar gärna egna initiativ, vågar ta kontakt, ifrågasätta och ta egna beslut. Du trivs att arbeta tillsammans med kollegor, är hjälpsam och har stor samarbetsvilja samt bidrar till gruppens fina laganda. Du ansvarar för ditt eget lärande i arbetet för att utvecklas i rollen och strävar efter att nå dina individuella mål, självklart med stöd från din närmsta chef och kollegor. 

      Låter det som du?

      Känner du nu när du har läst igenom annonsen att denna roll är helt rätt för dig? Vänta då inte med att skicka in din ansökan, vårt urvalsarbete sker löpande!

      Om Futur Pension

      Futur Pension är ett svenskt försäkringsbolag. Vi erbjuder privatpersoner och företag helhetslösningar inom tjänstepension, kapitalförsäkring, privatpension och livförsäkring. I dag har vi cirka 180 000 privatkunder och cirka 15 000 företagskunder.

      I Sverige har vi funnits sedan 1999. Fram till och med 2019 under namnet Danica Pension. 2020 blev vi Futur Pension. Vi bildades 1999 av det danska Danica Pension som grundades 1842 vilket ger oss snart 200 års erfarenhet av att driva pensionsbolag. Vi kan därmed kombinera lång försäkringstradition med ett nytt, modernt arbetssätt och en kostnadseffektiv administration.

      Vi har inga egna fonder och är inte bundna till några förvaltare. Det innebär att vi är fria att välja förvaltare och fonder som presterar – och fria att välja bort dem som underpresterar. Det är viktigt för oss att vara oberoende. Fondurvalet görs av i samråd med fristående värderingsinstitut. Vi fokuserar främst på att skapa attraktiva försäkringslösningar för våra kunder.

      The Place är Sveriges enda Worklife Partner

      För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

      The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

      Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

      Nyckelord: handläggare, försäkringshandläggare, försäkringar, försäkringsadministration