HR/Administration/Lön
2022-08-23
HR-Advisor till internationellt bolag
Vill du jobba på ett stort internationellt bolag, i en mångkulturell miljö med en intressant och utvecklande HR-roll? Har du även kunskap och intresse för löneprocessen? Se hit!
Som HR-advisor stödjer du bolagets HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteamet, vilka huvudsakligen är placerade i Danmark, men även andra länder. Detta konsultuppdrag är på heltid, med start snarast möjligt och kommer att pågå fram till maj 2023 med möjlighet till förlängning. I rollen har du möjlighet att både arbeta hemifrån och från bolagets moderna och fräscha huvudkontor i Solna.
Vår kund är ett globalt teknikföretag som har stått för ingenjörskonst, innovation, kvalitet, pålitlighet och internationalisering i mer än 165 år. Företaget är verksamt i mer än 200 länder, med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. I Sverige har företaget funnits sedan 1893 och har cirka 4200 medarbetare på ett 40-tal orter med huvudkontor i Arenastaden, Solna. Här finns möjlighet att arbeta på ett stort bolag i tillväxt som dessutom är en uppskattad uppdragsgivare för flera av våra nuvarande konsulter.
Arbetsuppgifter
Rollen som HR-advisor är bred och du kommer bland annat att:
- Hantera och ta fram underlag inför lönekörning i tidrapporteringssystemet Flex
- Vara stöd till Payroll teamet i samband med lönekörningar
- Hantera och uppdatera information i förmånsportalen Benify samt ta fram uppgifter för löneavdrag
- Ansvara för "onboarding" av nyanställda
- Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor
- Kontakt med Företagshälsovård och uppdatering av personaldata i portal
- Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter
Tidigare erfarenheter
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
- God data- och systemvana
- Erfarenhet av att ha jobbat med och/eller studerat lön
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
- Gärna erfarenhet av arbete inom HR eller HR-Shared Service
Personligt
Vi söker dig som är positiv, strukturerad och driven. Vi sätter även ett stort värde på proaktivitet, ett starkt engagemang och att du uppskattar och trivs i en administrativ roll. Du har förmågan att prioritera rätt i ditt arbete vilket gör dig duktig på att fokusera på rätt saker, stort som smått. För att trivas i rollen tror vi även att du är snabblärd, serviceinriktad och van vid att arbeta i ett högt tempo.
Passar beskrivningen in på dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstid/Varaktighet
Heltid: 40h/vecka
Placering: Solna
Start: Snarast möjligt, konsultuppdrag till och med Maj 2023 med mycket god möjlighet till förlängning.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: HR-administratör, Administratör, Personaladministratör, HR-assistent, HR-advisor