HR/Administration/Lön

2022-05-31

Kontorsassistent till långsiktigt uppdrag med start i augusti

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en servicestjärna som uppskattar en varm och välkomnande arbetsplats med härlig sammanhållning? Söker du även en bred roll där ingen dag är sig lik? Perfekt - Se hit!

      Nu har du chansen att knipa rollen som kontorsassistent till vår kund med unikt kontor beläget gångavstånd från Odenplan i Stockholm. Till denna roll söker vi dig som med positiv inställning alltid gör ditt yttersta för att överträffa förväntningar och bidrar med ett stort engagemang. Den här arbetsplatsen präglas av en stark sammanhållning och ett öppet och trivsamt arbetsklimat. 

      Detta är ett konsultuppdrag på heltid (40h/v, 08:00-17:00) som initialt kommer att pågå i ett år, med mycket god möjlighet till förlängning. Vår kunds önskemål är att du kan starta upp i augusti månad.

      Om vår kund

      Vår kund heter BAU - Byrån för arkitektur och urbanism. BAU levererar human, inkluderande och professionell arkitektur och är spjutspetsar inom miljöarbete och BIM-projektering. Idag är de ca 70 personer, fördelade på bland annat arkitekter, byggnadsingenjörer, miljöingenjörer och visualiserare. BAU jobbar med ett brett spektrum av projekt, från det enkla till det komplexa och är alltid nyfikna på nya utmaningar. Själva beskriver de sig som teamspelare med internationell och öppen stämning. 

      Om rollen

      Som kontorsassistent på BAU ingår du i gruppen verksamhetsstöd som inkluderar, HR, Ekonomi och Kommunikation. I rollen är du både receptionist, lokalansvarig och IT-support/IT-vaktmästare. Du är den första person en besökare möter och den man vänder sig till när man behöver hjälp. Du ser vad som behöver göras, tar emot besökare, ser till så att mötesrum och allmänna ytor är i toppskick, brygger kaffe, fyller på förbrukningsvaror, hjälper till med IT ärenden och teknisk utrustning, ordnar luncher, ansvarar för administration kring passerkort, biljettbokningar, telefonitjänster, inköp och beställningar, hanterar post och bud - och är inte minst en bra kollega. I och med bredden på arbetsuppgifterna är det i rollen viktigt att du har förmågan att prioritera och planera ditt arbete så att det blir gjort på absolut bästa sätt.

      Dina arbetsuppgifter

      Som nämnt är rollen som kontorsassistent bred och nedan ser du en sammanfattning av dina arbetsuppgifter:

      • Välkomna och ta hand om gäster
      • Överse kök, gemensamma ytor och mötesrum
      • Bistå med allmän kontorsservice och administration
      • Svara på supportärenden och ansvara för att arbetsplatsen har fungerande datorer, skärmar och övriga IT-kringvaror
      • Ha kontakt med leverantörer och servicetekniker vid felrapportering och serviceärenden
      • Ansvara för kontorsvaktmästeriuppgifter så som flytt av möbler, återvinning, bibliotek, blomskötsel och byte av lampor

      Din bakgrund

      För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

      • God IT-vana med erfarenhet av att lösa vardagliga IT-ärenden så som konfigurering av mjukvara, behörighetsadministration, uppläggning av konton och licenser, felsökning men även mer användarnära behov som installation av hård- och mjukvara
      • Goda kunskaper av att arbeta i Office-paketet
      • Flytande kunskaper i svenska
      • Goda kunskaper i engelska
      • Slutbetyg från gymnasiet

      Dina personliga egenskaper

      Även om dina tidigare erfarenheter och kvalifikationer är viktiga så är dina personliga egenskaper absolut avgörande. För att trivas i rollen hos BAU ser vi att du är en social och utåtriktad person som tycker om och är duktig på att ge service som håller en hög professionell nivå i dialog med externa besökare och dina kollegor. Du är lyhörd, proaktiv, gillar att ta egna initiativ och uppskattar frihet under ansvar. Vidare ser du det som en fördel att arbetsdagarna ser olika ut och är flexibel när det kommer till att växla mellan olika arbetsuppgifter.

      Passar beskrivningen in på dig? Perfekt! Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

      The Place är Sveriges enda Worklife Partner

      Vi vet att glada medarbetare presterar bättre och hjälper företag att växa. The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits i över 30 år, under 2019 bytte vi varumärke från Placera Personal till The Place – Where Happy Work Happens. På The Place erbjuder vi de mest attraktiva kompetensnätverken där empatiskt ledarskap, glädje och livsbalans står i fokus.
      För våra kunder och medarbetare är vi en Worklife Partner, en plats att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Back Office, HR & Lön, Logistik & Supply Chain, Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.