Kontor/Administration

2021-01-08

Kund- och säljkoordinator till bolag inom läkemedelsbranschen

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du en van administratör eller koordinator som gillar att ha mycket kundkontakt och flera processer igång samtidigt? Då kan tjänsten som säljkoordinator vara något för dig!

    Vår kund är ett globalt ledande läkemedelsföretag. Till deras kontor i centrala Stockholm söker vi just nu en kund- och säljkoordinator till ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Så är du en person med erfarenhet av kundservice och säljkoordinerande arbetsuppgifter samtidigt som du gillar att lösa problem och ge god service? Då tycker jag att du ska läsa vidare!

    Rollen som kund- och säljkoordinator

    Som kund- och säljkoordinator ingår du i ett team på flera personer som jobbar i en liknande roll. Du jobbar brett med administrativa uppgifter där du har mycket extern och intern kontakt. Du jobbar mot nordiska kunder och säljkollegor där du hjälper dem med olika ärenden via telefon och mail. Rollen innebär stor flexibilitet då dagarna ser väldigt olika ut beroende på vad och vilka kunder som du är i kontakt med.

    Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat

    • Jobba med nordiska kunders order, leveranser samt förfrågningar, främst via mail men även via telefon.
    • lägga, följa upp och fakturera order i SAP.
    • Spåra leveranser i samarbete med transportpartners samt vårt centrallager i Europa
    • ansvara för att korrekt kundinformation uppges i systemet och stämmer överens enligt Standard Operating Procedure (SOP)

    Kvalifikationer
    För att passa in och göra succé i denna roll ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer

    • Har ca 2 års erfarenhet av en liknande roll
    • Mycket god erfarenhet av att jobba med många olika kontaktytor
    • Erfarenhet av orderhantering, reklamationsärenden, leveransbevakning och fakturering
    • Någon form av högskole- eller universitetspoäng, en examen inom ekonomi eller logistik är meriterande
    • Du är flytande i ett skandinaviskt språk (Svenska, danska eller norska, finska) och har mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
    • Du är systemvan, meriterande om du har jobbat i SAP sedan tidigare

    Personligt

    För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en person som gillar att vara en del av många olika processer, som är noggrann och effektiv i sin hantering av olika ärenden. Du är ambitiös och driven och kan, på ett kreativt sätt, hitta nya lösningar på problem och situationer som kan uppstå. Du gillar att ha många olika kontaktytor och tycker det är viktigt att ge bra service i alla lägen.

    Arbetstid/Varaktighet

    6 månaders konsultuppdrag. Du blir anställd som konsult via The Place
    Tjänsten är på heltid.
    Start omgående alt enligt överenskommelse 

    The Place – Where happy work happens
    Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

    Några förmåner som medarbetare hos The Place:

    • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
    • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
    • Onboardingplan
    • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
    • Friskvårdsbidrag
    • Specialerbjudanden
    • Mentorskap
    • Nätverksträffar
    • Kompetensutveckling