Kontor/Administration
2019-03-01
Kundrådgivare till spännande företag i Täby
Är du en rådgivande och administrativ person som älskar att ge service till dina kunder? Då kan vi ha rätt tjänst för dig!
Företaget
Vår kund erbjuder leasing av fordon till företag både i Sverige och internationellt i 43 länder. På det trevliga kontoret i Täby kyrkby arbetar idag 80 personer och du kommer ingå i en Customer serviceavdelning bestående av 30 härliga och positiva kollegor.
Tjänsten som kundrådgivare är på heltid med start omgående. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via Placera Personal under ett års tid med goda möjligheter till förlängning.
Tjänsten
I rollen som kundrådgivare arbetar du med några av företagets befintliga företagskunder. Du ansvarar för att ge kunden hög kundservicenivå via telefon och e-post, rådgivning och uppföljning. Rollen innebär också att du aktivt arbetar för att förbättra interna rutiner och processer. Du kommer arbeta nära kundernas ansvariga säljare och tillsammans ser ni till att ge kunden bästa tänkbara service.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundrådgivare har du bland annat följande arbetsuppgifter:
- Svara på inkommande samtal och e-mail
- Ansvara för att följa och löpande utveckla kundens bilpolicy med avseende på bilmodeller, kostnadsposter, skatter och regler
- Vara rådgivande part åt kunden i olika frågor om kundens fordonsinnehav
- Hantera kontrakt från början till slut genom rådgivning, offerering, omkalkyleringar, beställning och avslut av fordon och kontrakt
- Tillsammans med ansvarig säljare ha kontinuerliga personliga möten eller telefonmöten med kunden
- Aktivt följa upp resultat i kundundersökningen
- Uppdatera kundens kreditlimit genom kreditavdelningen
- Ansvara för att rätt information om kunden och dennes önskemål för fordonshanteringen finns väl dokumenterat i de olika systemen
- Arbeta proaktivt med kunder, tex komma med förbättringsförslag
Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
- Tidigare erfarenhet av kundservice och administration
- Ekonomiutbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet
- Erfarenhet inom leasing och/eller finans är starkt meriterande
- Erfarenhet eller intresse för bilbranschen är meriterande
- Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel
Som person är du social, flexibel, kommunikativ och tycker det är roligt att ge bästa möjliga service till kunder. Du är positiv och ser lösningar i stället för problem. Andra viktiga egenskaper för rollen är att du är en noggrann och strukturerad administratör som har en mycket god organisationsförmåga.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid/1 år med goda möjligheter till förlängning
Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.
Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.
Nyckelord: rådgivare, kundrådgivare, kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, bil, bilbranschen, kundtjänst