Kontor/Administration
2020-07-08
Kundsupport till spännande företag i Täby
Är du en noggrann och administrativ person som älskar att ge god service till dina kunder? Kan du börja omgående? Då kan vi ha rätt uppdrag för dig!
Vi söker dig som är serviceminded, älskar att ha många bollar i luften och som vill jobba i en roll som innefattar både service och administration.
Företaget och rollen
Vår kund erbjuder leasing av fordon till företag både i Sverige och internationellt i 43 länder. På det trevliga kontoret i Täby kyrkby arbetar idag 80 personer och du kommer ingå i en avdelning för Customer support med härliga och positiva kollegor. Tjänsten är på heltid med start omgående. Konsultuppdraget är under 3 månader med goda möjligheter till förlängning.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundsupport kommer du främst hantera inkommande samtal, e-post och administrativa uppgifter samt övriga uppgifter som inkommer till gruppen. I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:
- Svara på inkommande samtal till gruppen och behandla ärendet
- Ansvara för administratörslogin
- Månatligen och efter kunds önskemål skicka önskade rapporter till kunder så som drivmedelsrapporter och konteringsunderlag
- Boka hyrbilar åt förare vid behov, samt förse kunden med rätt uppstartsinformation och förmånsvärde och eventuellt löneavdrag.
- Genomföra förarbyten och kontraktsändringar
- Uppdatera kunddata, tex kostnadsställen och nya e-mailadresser
- Beställa och räkna på bilar för kunder som har s.k. transaktionsbeställningar
- Överlåtelser mellan befintliga kunder inom organisationen.
- Starta bilar och skicka uppstartskontrakt, inklusive kundspecifika uppdateringar av kostnadsställen och löneavdrag.
- Nära samarbete med olika avdelningar inom organisationen
- Övrig administration
Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:
- Gymnasieutbildning
- God datorvana och förmåga att hantera stora mängder inkommande ärenden, via telefon och mail
- Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både muntliga såväl som skriftliga
- Goda kunskaper i Excel, meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Access
Personliga egenskaper
Som person är du social, ansvarstagande, utåtriktad, driven, flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har en stor vilja att lära dig nya saker, är serviceinriktad och ser alltid lösningar i stället för problem. Du har en mycket god organisationsförmåga och är en noggrann och strukturerad administratör.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid/ Start omgående - 3 månader med goda möjligheter till förlängning.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
- En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
- Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
- Onboardingplan
- Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
- Friskvårdsbidrag
- Specialerbjudanden
- Mentorskap
- Nätverksträffar
- Kompetensutveckling
Nyckelord: kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, bil, bilbranschen, kundtjänst, support, förarsupport