HR/Lön

2018-07-06

Löneadministratör 50-75%

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

    Är du löneadministratör och söker en tjänst på 50-75%? En av Sveriges bästa arbetsgivare söker nu förstärkning till löneteamet!

    Om bolaget
    Vi söker en erfaren löneadministratör till vår kund som har kontor centralt i Stockholm och som är ett ledande och snabbt växande IT- och managementkonsultbolag. Bolaget hjälper ledande företag att ligga i teknikens och digitaliseringens framkant och stöttar upp vid affärskritiska projekt. Vår kund har tidigare blivit utsedd till Sveriges bästa arbetsgivare i Universums stora medarbetarundersökning samt blivit listad som en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great place to work.

    Om tjänsten
    Som löneadministratör hos vår kund kommer du att vara delaktig i hanteringen av den utländska löneadministrationen, som är outsourcad för närvarande med ca 200 löner och vara kontaktperson mot outsourcingleverantörerna. Länderna lönerna gäller är Norge, Danmark, Finland och Schweiz. Arbetsuppgifterna innebär bland annat: generering av löneunderlag, kontroller, rimlighetsbedömning och uppdateringar av personaluppgifter samt frågor relaterade till lön. Rollen kommer även att innebära andra administrativa uppgifter och vi ser att du har ett stort intresse för förändringsprocesser och att arbeta i en dynamisk miljö. Vi ser ett behov av en person som kan arbeta 50-75% med detta område.

    Kvalifikationer
    För att passa i rollen som löneadministratör hos vår kund ser vi att du har:

    • Minst två års erfarenhet av nordiska löner
    • KY-utbildning inom lön eller jämförbar dokumenterad erfarenhet
    • Intresse för nya system och erfarenhet av Agresso
    • Goda kunskaper i Excel

    Personliga egenskaper
    Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. Du är en social, kommunikativ och teamorienterad person. Vidare är du ansvarstagande, flexibel och noggrann. Du är en initiativtagare, tycker det är viktigt att få utmanas och utvecklas och du tycker det är roligt komma med förslag och idéer på förbättringar och förändringar.

    Bli en av oss
    Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och 3 månader framåt, med chans till förlängning. Du anställs av Placera Personal och arbetar som konsult hos vår kund. Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

    Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.