HR/Administration/Lön

2022-08-16

Ledningskoordinator med start omgående sökes!

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du jobba som ledningskoordinator och är tillgänglig omgående? Sök då detta konsultuppdrag till vår kund i Stockholm!

      Vår kund har sitt kontor i centrala Stockholm och erbjuder bank- och försäkringstjänster. Nu söker vi en serviceinriktad och erfaren ledningskoordinator som har erfarenhet från en försäkrings eller rättslig större organisation för ett konsultuppdrag på heltid och med start omgående. Uppdraget pågår till årsskiftet med möjlighet till förlängning.

      Rollen och uppdraget

      I rollen som Ledningskoordinator kommer du att ha följande arbetsuppgifter:

      • Ge support och stöttning till chefsjurist och strategi och förändringsledningschef samt andra ledningschefer.
      • Självständigt driva strategiska projekt och uppdrag.
      • Hantera och stötta chefsjurist, strategi och förändringschefens agenda och kalendrar.
      • Stötta VD koordinatorn.
      • Koordinera, protokollföra och sammanställa möten och sammankomster.
      • Stötta och ta fram underlag i uppföljning och genomförande av affärsplan.

      Vem vi söker

      För att du ska göra succé och trivas i rollen söker vi dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och tidigare har jobbat som ledningskoordinator. Du bör ha en stor ekonomisk förståelse på ledningsnivå och på sikt vilja få större ansvar för affärsrelaterade utvecklingsprojekt. Vidare söker vi dig som har följande kompetenser och erfarenheter:

      • Minst tre års arbetslivserfarenhet som ledningsassistent eller ledningskoordinator.
      • Kunskap och god förmåga av att driva affärs- och verksamhetsutvecklande projekt.
      • Erfarenhet och mycket god förståelse från försäkrings- eller rättslig organisation.
      • Mycket goda datakunskaper och kunskaper i Officepaketet.
      • Förmåga att uttrycka dig korrekt, tydligt och målgruppsanpassat i både tal och skrift på svenska och engelska.
      • Goda kunskaper i Sharepoint eller motsvarande arbetsyta och dokumenthanteringsverktyg.

      Du som person

      Förutom dina tidigare erfarenheter söker vi dig som har en positiv inställning och som trivs i en stöttande och administrativ roll. Du är prestigelös, ansvarstagande, lösningsfokuserad och van att arbeta med deadlines och kunna ta egna initiativ och vara självgående. Det är också viktigt att du är har en god samarbetsförmåga och är duktig på att bygga relationer och skapa förtroende. Vidare är du en stjärna på att planera och organisera och är flexibel i ditt arbetssätt samt har ett affärstänk.

      Så, söker du ett nytt konsultuppdrag och kan börja omgående? Stämmer kompetenskraven in på dig? Då hoppas vi att du inte väntar med din ansökan utan skickar in den på en gång.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.