Kontor/Administration

2020-01-16

Leveranskoordinator till Ateas huvudkontor i Kista

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Söker du en varierande och bred roll inom ett spännande IT-bolag där du ges möjlighet att ha ett stort kontaktnät internt och fylla en viktig stödfunktion? Då är du helt rätt person!

      Vi söker nu för Ateas räkning en leveranskoordinator till en varierande och bred roll som ligger under funktion Ekonomi på deras huvudkontor i Kista.

      En del av jobbet innebär:

      Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du att vara en del av funktionen Ekonomi och stötta i de flöden där det behövs. Här kommer du vara en del av ett glatt gäng på fyra personer som ingår i samma funktion och har en viktig funktion inom bolaget. Gruppens ansvarsområde ligger i att uppdrag kommer in från olika avdelningar inom organisationen avseende t.ex. registrering av olika avtalsuppdrag, fakturering och annan internadministration. 

      Här får du möjligheten att varva dina kunskaper inom administration och koordinering samt din förmåga att ha många kontaktytor internt. Ateas servicecenter sitter i Riga så en del kommunikation kan komma att ske på engelska så därför kräver rollen att du känner dig bekväm med att uttrycka dig på engelska. Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via The Place. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos Atea. Tjänsten är på heltid med kontorstider och med start så snart som möjligt.

      Arbetsuppgifter

      I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Registrering av servicekontrakt/avtal
      • Fakturering
      • Fördelning av inkommande ärenden
      • Ansvarig för egna uppdrag
      • Kontraktshantering
      • Projektadministration

      Kvalifikationer

      • Gymnasieutbildning
      • Gärna några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
      • Du har goda kunskaper i Officepaketet
      • Goda kunskaper i engelska

      Vem vi tror att du är

      Vi söker dig som är en noggrann och engagerad person och du är pedagogiskt lagd och kan hantera både toppar och dalar gällande arbetsbelastning. Vidare är du positiv, samarbetsvillig och arbetar bra ihop med andra. Du trivs med att arbeta administrativt och är flexibel och lätt för att anpassa sig till förändrade omständigheter och gillar att ha kul på jobbet!

      Arbetstid/Varaktighet

      Placering: Kista
      Heltid: 40h/v. Arbetstider 8-17:00
      Uppdragsperiod: Konsultuppdrag på 6 månader som därefter går över i en anställning direkt hos kund om båda parter är överens
      Startdatum: Omgående, gärna under januari månad

      Om arbetsplatsen

      Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och har ca 6 900 medarbetare samt är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter.Vi har förmånen att leva i ett av världens finaste länder. Men vi på Atea vill mer. Som specialister inom it-infrastruktur tänker vi vara med och forma ett ännu bättre Sverige. Tillsammans med våra kunder ska vi utveckla lösningar som nästa generation kan känna sig stolta över.!

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

       

      Nyckelord: koordinator, administration, ekonomiadministration, Kista, rekrytering

      Placera Personal blir The Place

      Efter 30 år som Placera Personal tar vi ett kliv från bemanningsbranschen och blir The Place - Where happy work happens!