Sälj/Marknad/Kommunikation

2022-10-24

Marknadskoordinator till Conaxess Trade!

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Vill du bli en del av ett engagerat företag vars yttersta mål är att skapa värde för både varumärkesägare, kunder och konsumenter? Ta chansen att utvecklas på ett spännande bolag!

      Conaxess Trade med sina 150 medarbetare, 35 st på kontoren i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, arbetar varje dag för att driva försäljning för deras fantastiska varumärken. Ambitionen är att vara det ledande sälj-, marknadsförings- och distributörsbolaget för varumärkesleverantörer som vill utveckla sin marknadsposition.

      De arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Produktportföljen består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. De verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, sportfackhandel, fackhandel och foodservice. En dag på jobbet innebär hög energi, en kul stämning och korta beslutsvägar. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett börsnoterat bolag med säte i München, Tyskland.

      Conaxess söker nu en Marknadskoordinator med placering i Stockholm.

      Om rollen och teamet

      Som Marknadskoordinator på Conaxess Trade kommer du att agera som spindeln i nätet och vara involverad i många olika projekt på marknadsavdelningen och jobba tätt tillsammans med Brand Managers. Det är en fantastisk möjlighet för dig som älskar detaljhandel och vill vara med under en tillväxtfas hos ett ledande sälj- och distributionsbolag.

      De erbjuder en modern arbetsplats i nya lokaler i Sundbyberg med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, med en stark och varm företagskultur som präglas av hög energi, tillväxt och korta beslutsvägar. Du stöttar främst sex Brand Manager-kollegor i deras projekt, och rapporterar till Head of Marketing.

      Som anställd hos Conaxess har du möjlighet att varva arbete från hemmet med arbete på kontor. För rätt kandidat erbjuder de även goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom Sälj, Marknad & Ledarskap.

      Exempel på några av dina arbetsuppgifter:

      • Stötta Brand Managers i deras arbete med att skapa årliga budget, aktivitets- och marknadsplaner innehållandes tex nyhetslanseringar, kampanjer, säljkårsaktiviteter och kategoriprojekt
      • Utveckla och ta fram POS material i samarbete med byrå och tryckerier
      • Planera och ansvara för utskick till säljkåren
      • Sälj- och marknadsrelaterad administration
      • Insamlande av produktinformation inför lansering
      • Kontrollera lagersaldo och bäst-före-datum
      • Kontrollera fakturor och följa upp kostnader
      • Ta fram presentationsmaterial till Brand Manager
      • Projektleda vissa interna aktiviteter som mässor och event

      Vi söker dig som har följande kompetenser/förmågor:

      • Känner stort ansvar för ditt arbete och trivs i en dynamisk och snabbrörlig organisation
      • Är disciplinerad, driven och självgående, tar ett naturligt ägarskap över ditt ansvarsområde
      • Analytisk förmåga – du kan arbeta med stora mängder data, skapa rapporter och identifiera insikter som leder till konkreta planer
      • Problemlösare som tänker utanför befintligt ramverk för att hitta nya bättre lösningar och arbetssätt
      • Är en lagspelare, dvs når framgång tillsammans med andra snarare än självständigt
      • Vill växa tillsammans med dina kollegor och din arbetsgivare
      • Har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter framför problem

      Kvalifikationer för rollen

      • Självständig användare av Officepaketet, framförallt Powerpoint, Excel och Outlook samt Teams
      • Eftergymnasial utbildning inom Ekonomi, Försäljning, Marknadsföring eller liknande

      Meriterande

      • Erfarenhet av att jobba inom FMCG/dagligvaruhandeln/servicehandeln eller apotek. Du kan t.ex ha arbetat som administratör, marknadsassistent, marknadskoordinator eller brand manager.

      Tjänstens omfattning

      Detta är en heltidstjänst med start omgående

      6 mån provanställning tillämpas

      Du utgår från huvudkontoret i Sundbyberg

      Låter rollen klockren för dig? Det hoppas vi, tveka inte med att skicka in din ansökan. Intervjuer sker löpande.

      The Place är Sveriges enda Worklife Partner

      För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

       

      Sökord: Marknadskoordinator, FMCG, administratör, försäljning, Brand Manager