HR/Administration/Lön

2023-03-17

Orderadministratör sökes till globalt företag i Solna

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2023-04-15 | 14 dagar kvar

      Vi söker dig som är en serviceminded och administrativ stjärna och vill jobba på ett stort bolag i en internationell miljö. Har du även kunskaper i SAP? Se hit!

      Vår kund är ett globalt teknikföretag med fokus på områdena elektrifiering, automation och digitalisering. Företaget har funnits i Sverige sedan 1893 och har idag strax över 4000 medarbetare på ett 40-tal orter. Här får du möjlighet att arbeta på ett stort bolag i tillväxt, som dessutom är en uppskattad uppdragsgivare för flera av våra nuvarande konsulter.

      Rollen och uppdraget

      Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och 6 månader framåt med mycket goda chanser till förlängning därefter. I rollen finns det möjlighet att till viss del arbeta på distans. Vår kunds fräscha och moderna huvudkontor är placerat i Solna, nära både shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia men även Råstasjön och Lötsjön som är mysiga att promenera runt i vårsolen.

      I tjänsten ingår att du har många interna kontakter men också en del externa. Kontakterna sker via telefon, Teams och mail och är främst på engelska. Du kommer även att jobba i många olika system som exempelvis SAP, Ariba Guided Buying, Webmethods, Teams och Outlook. I rollen behöver du ha en god initiativ- och samarbetsförmåga då du samarbetar med olika delar av organisationen. 

      Arbetsuppgifter

      Rollen som administratör är bred och du kommer bland annat att ha följande uppgifter: 

      • Registrera inköpsadministration
      • Orderrelaterad support
      • Order-/leveransbevakning
      • Godsmottag/Service entry sheet
      • Vidarebefordra fakturor
      • Arbete i funktionsbrevlåda
      • Skapa och underhålla kund- respektive leverantörsdata

      Kvalifikationer

      För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

      • Eftergymnasial utbildning inom relevant område 
      • Tidigare dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
      • Kunskap i grunderna av Excel
      • Erfarenhet av SAP
      • God kommunikativ förmåga, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska
      • Språkkunskaper i finska och/eller litauiska är meriterande, men inget krav

      Dina personliga egenskaper

      För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du är strukturerad, noggrann och har mycket god förmåga att se till att administrationen fungerar på ett sätt som skapar ordning och trygghet. Du har förmåga att arbeta självständigt och i grupp på ett målinriktat och resultatinriktat sätt. Vidare behöver även vara prestigelös och tycka om att ge människor omkring dig god service. Vi önskar även att du tycker det är kul att hantera kontakter i en global miljö och att arbeta med parallella administrativa uppgifter.

      Stämmer det här in på dig? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt! 

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.