Kontor/Administration

2019-12-05

Orderadministratör till Getinge i Solna Business Park

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2020-01-02 | 18 dagar kvar

      Vill du få in en fot på det ledande medicintekniska bolaget Getinge och samtidigt tillhöra ett tryggt och peppande orderteam? Ta chansen och sök tjänsten som orderadministratör idag!

      Ta chansen och bli Getinges nya stjärna inom order! Vi söker dig som har erfarenhet av kundsupport, orderbehandling och SAP. Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. De har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder. Du kommer tillhöra ett trivsamt orderteam som alltid stöttar och hjälper varandra för att tillsammans nå de gemensamt uppsatta målen.

      Inte nog med att du blir en del av Getinge och deras fantastiska orderteam, du blir även en del av oss på The Place, en chans du inte vill missa! Tjänsten på Getinge är initialt på 6 månader med goda chanser till förlängning. Du kommer arbeta som konsult på Getinge och vara anställd på The Place. Önskad start är i februari och tjänsten är på heltid med arbetstiden 08.00-16.30.

      Vad kommer dina dagar bestå av?

      Som orderadministratör på Getinge kommer ditt fokus ligga främst på nedan arbetsuppgifter:

      • Daglig kontakt med företagets försäljningskontor runt om i världen via e-mail och telefon
      • Registrering av order i SAP
      • Bevaka order, så att de levereras i rätt tid
      • Skeppa och fakturera, inklusive viss exportdokumenthantering
      • Daglig kontakt med lagret i Holland, olika speditörer, kollegor på Planering/Inköp och Försäljning
      • Delaktig i att företagets uppställda mål gällande leveranssäkerhet uppfylls

      Vem är du?

      För att trivas i rollen som orderadministratör hos Getinge ser vi att du har:

      • Gymnasieutbildning eller motsvarande
      • Goda kunskaper i orderadministration och kundsupport
      • Kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
      • Kunskaper i SAP är starkt meriterande

      Som person är du van att arbeta serviceinriktat mot interna och externa kunder, självgående och tar egna initiativ. Du har förmågan att samarbeta i grupp och klarar av att tidvis hantera stressiga situationer.

      The Place - Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

      Vänta inte på bättre tider – intervjuer sker löpande och rollen kan tillsättas inom kort. Sök därför direkt!

      Sökord: orderadministration, orderadministratör, orderhandläggare, SAP, exportdokumentation, tullhantering

      Placera Personal blir The Place

      Efter 30 år som Placera Personal tar vi ett kliv från bemanningsbranschen och blir The Place - Where happy work happens!