Kontor/Administration

2020-05-25

Projektadministratör inom inköp till stort bolag i Solna!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Nu söker vi nästa stjärna till en spännande bolag i Solna. Är du vass på inköpsadministration och gillar att arbeta administrativt? Då tycker jag du ska fortsätta läsa.

      Vi söker för vår kunds räkning en inköpsadministratör som har erfarenhet av en koordinerad roll som inneburit brett arbete inom order- och inköpsadministration. I tjänsten kommer du säkerställa att inköpsflödet sköts på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, strategier, regelverk, policys och andra riktlinjer.

      Tjänsten är på heltid (40h/v) med start i juni. Du blir anställd som konsult via The Place.

      Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är följande

      • Orderhantering
      • inköpsadministration
      • Administrativa uppgifter
      • Orderrelaterad support i projekt
      • Registrera inköpsanmodan
      • Registrera ordrar i SAP och OneSRM
      • Skapa PO (Inköpsordrar)
      • Vidarebefordra fakturor
      • Order-/leveransbevakning
      • Kontakt med leverantörer och arbete i funktionsbrevlåda (purchasing)

      För att trivas i rollen ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer

      • Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
      • Du har en allmän förståelse för inköpstermer och processer
      • Mycket goda kunskaper i Excel
      • Du har mycket goda kunskaper i SAP
      • Din engelska och svenska är flytande i tal och skrift, då det krävs i tjänsten

      Vem är du?
      För att passa och göra succé i rollen tror vi att du är en social person som är både snabblärd och självgående. Du är både noggrann och har ett bra öga för detaljer. Vi tror också att du är van vid att arbeta i ett högt tempo och att du är både initiativrik och lösningsorienterad.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

      Placera Personal blir The Place

      Efter 30 år som Placera Personal tar vi ett kliv från bemanningsbranschen och blir The Place - Where happy work happens!