Kontor/Administration

2018-11-22

Projektassistent till internationellt företag i Uppsala

Uppsala län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som koordinator eller administratör i projekt? Då kanske du är vår kunds nästa projektassistent!

      Företaget
      Vår kund arbetar inom energibranschen och har sitt kontor i Uppsala där det arbetar ca 25 medarbetare. De bedriver sin verksamhet på flera olika platser i Sverige men även i hela Norden, Tyskland, England och Irland. Nu söker de en projektassistent med start i januari för ett 1-års uppdrag med mycket stora möjligheter till förlängning. Du blir anställd som konsult via Placera Personal. 

      Tjänsten
      I rollen som projektassisten kommer du tillhöra ett nordiskt team som arbetar mot hela Norden men även mot UK och Irland. Du kommer att stötta projektledare och platschefer i olika projekt. Ca 30% av din arbetstid kommer bestå av resor till vår kunds olika arbetsplatser runt om i Sverige. I bland är du borta 1-2 veckor i sträck men det kommer att variera beroende på vilken fas de olika projekten är i. 

      Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bla:

      • Registrera dokument avtal och dokument 
      • Upprätthålla databaser
      • Se till att material levereras i de olika projekten levereras i tid
      • Assistera projektledare med dataanalyser.
      • Planera och göra resebokningar
      • Ansvara för inköpsordrar
      • Skapa rapporter
      • Assistera projektledare i kvalitetshantering och vid materialupphandling

      Kvalifikationer
      För att passa in i rollen stämmer du in på följande egenskaper

      • Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som koordinator eller administratör
      • Du har goda kunskaper i officepaketet, framförallt word och excel.
      • Du talar och skriver svenska och engelska flytande
      • Du har mycket god systemvana, meriterande inom SAP eller Microsoft Project
      • Meriterande om du har tidigare bakgrund inom bygg, teknik eller liknande

      Personligt
      För att passa in i denna roll ser vi att du är en flexibel och initiativrik doer. Du gillar att ha många processer igång och att stötta flera olika funktioner. Du har lätt för att samarbeta med andra och innehar en god kommunikativ förmåga. Vidare arbetar du strukturerat och anpassar dig lätt till nya arbetsuppgifter.

      Arbetstid/varaktighet
      Heltid (40h/v)
      Arbetstider: 8-17:00
      Start: Januari 2019
      1-års konsultuppdrag med mycket stora möjligheter till förlängning

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.