Ekonomi/Bank/Finans
2019-05-27
Projektekonom till Ramirent i centrala Stockholm
Är du en erfaren projektekonom som gillar att ta eget ansvar och vara en stor del av ett spännande projekt och arbeta med ett trevligt gäng som sitter mitt i Stockholms hjärta?
Företaget
Ramirent är en ledande leverantör av uthyrningslösningar som kombinerar de bästa maskinerna med service och kunskap. De erbjuder hyreslösningar som förenklar kundernas verksamhet. Bland kunder märks företag inom såväl byggindustrin som övrig industri samt offentlig sektor och privatpersoner. Nu söker vi för deras räkning en erfaren projektekonom som kommer jobba med ett omfattande utvecklingsprojekt rörande Sergelhuset mitt i Stockholms City. Här kommer du att få jobba ihop med ett tajt team som är placerade i Sergelhuset. Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos Ramirent.
Tjänsten
I rollen som projektekonom kommer du vara en nyckelperson för teamet på plats vid Sergelhuset där du ansvarar för hela det ekonomiska flödet. Här arbetar du i en varierad roll med allt från månadsvis fakturering, leverantörsreskontra och budget i ett nära samarbete med projektchef och berörd blockchef. Du kommer också vara med på uppföljningsmöten ihop Ramirents beställare där ni går igenom ekonomiska avstämningar kring projektet och dylikt. För att lyckas i denna roll tror vi att du har tidigare projekterfarenhet, van vid tempo och att saker förändras på vägen och kunna anpassa sig efter nya förutsättningar.
Kvalifikationer
- Ekonomisk utbildning, minst gymnasieekonom
- Tidigare erfarenhet av projektuppföljning och projektredovisning
- Vana av självständigt arbete på en ekonomiavdelning
- Goda kunskaper i Office-paketet, goda kunskaper i Excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift
Personligt
För denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har förmågan att vara flexibel, prestigelös och kunna arbeta självständigt och vara den personen som håller ihop ekonomin för projektet. Vidare ser vi att du är strukturerad, ansvarstagande och orädd inför kontakt med nya människor. Du har en stor portion social kompetens och har förmåga att se vad som behöver göras och agerar som en lagspelare.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid mån-fre
Start omgående, är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter 6 månader övergå till fast anställning hos Ramirent.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.
Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktorer som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.
Nyckelord: projektekonom. projektredovisning, analys, Excel, budgetering, Stockholm