HR/Administration/Lön

2023-03-08

Receptionist sökes till Stockholm City!

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en serviceinriktad och social person? Tycker du om att planera och kan fokusera på olika samtidigt? Då kan du vara den vi söker!

      Till vår spännande kund söker vi nu en Receptionist på heltid. I denna roll kommer du att arbeta heltid från företagets reception i Stockholm med närhet till Centralstationen. Detta är en tillsvidaretjänst på heltid 40 h/v med start 1 juni 2023.

      Hur ser en dag på jobbet ut? 

      Du kommer att representera företaget i frontdesk, ta emot besökare och leverera service i världsklass. Det är en spännande roll med varierande arbetsuppgifter och tempoväxlingar där du arbetar stöttande för medarbetarna på avdelningen. Du är en viktig huvudkontakt för många, både externt och internt och du trivs i en supportfunktion.

      Vi vill att man ska kunna arbeta helt på plats måndag-fredag, 8–17 och trivas att närvara heltid i kontorsmiljö.

      Dina framtida arbetsuppgifter 

      I din roll kommer du arbeta självständigt i receptionen. En del av uppgifterna är att se till att lokaler såsom mötes- och konferensrum är i fint skick samt servering av kaffe och luncher inför möten. Vidare är du delaktig i planering och koordinering av företagsevent, exempelvis julbord och konferensresor. Du kommer bland annat kunna ha följande arbetsuppgifter:

      • Kalenderhantering, post, mail och telefonväxel
      • Boka resor, hotell, restauranger, konferenslokaler
      • Förbereda Zoom- och Teamsmöten
      • Binda presentationsmaterial inför möten
      • Stötta avdelningen med administrativa arbetsuppgifter
      • Organisera medarbetarevent
      • Huvudansvarig för inköp, fakturaadministration, kvittohantering

      Dina personliga egenskaper 

      • Du ser värdet av din roll där varje moment bidrar till att göra helheten på kontoret och i företaget ännu bättre.
      • Dina arbetsuppgifter hanterar du med noggrannhet och förstår vikten av att hantera känslig information.
      • Du tar ansvar och prioriterar dagsuppgifterna efter vad som behöver göras och jobbar gärna proaktivt för att vara steget före vilket underlättar dagarna för dig och kollegorna.

      Vi tror att du är lösningsorienterad med en stark vilja att nå mål även under hektiska dagar. Vi ser att du är hjälpsam, lyhörd och prestigelös. Det är viktigt med ett proaktivt och ansvarstagande förhållningssätt och en positiv attityd för att lyckas i denna roll.
      För denna roll kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värderar ödmjukhet, din förmåga att bidra till lösningar, att du är ordningsam, punktlig och trygg i din roll, samtidigt som du agerar professionellt i alla sammanhang. För denna roll kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi värderar ödmjukhet, din förmåga att bidra till lösningar, att du är ordningsam, punktlig och trygg i din roll, samtidigt som du agerar professionellt i alla kundsammanhang. 

      Stämmer det här in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt! 

      Kvalifikationer 

      För att trivas och göra succé i rollen tror vi att du har följande bakgrund:

      • Har avklarad gymnasieutbildning
      • Tidigare erfarenhet av ett serviceyrke, meriterande om du arbetat administrativt eller i reception tidigare
      • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
      • Erfarenhet av Office-paketet
      • Systemvana och har lätt för att sätta dig in i nya system 

      Tjänstens omfattning 

      • Tjänsten är på heltid på 40h/v med kontorstider 8–17 på vardagar och du kommer att utgå från företagets reception i centrala Stockholm
      • Start 1 juni 2023 (eller enligt överenskommelse)
      • Detta är en direktrekrytering till kunden där vi på The Place sköter rekryteringsprocessen. 
        Är du en av våra slutkandidater? Då är det dags för referenstagning från tidigare arbeten och bakgrundskontroll.

      The Place är Sveriges enda Worklife Partner

      För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget.
      Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
      The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.