HR/Administration/Lön

2022-06-08

Receptionist sökes till vår kund i centrala Stockholm!

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Nu söker vi dig som gillar en variation av kundkontakt och administration för rollen som receptionist hos en våra kunder. Låter det spännande? Tveka inte på att söka!

      Uppdraget och dina arbetsuppgifter

      I denna roll kommer du att arbeta från företagets reception på deras kontor i centrala Stockholm. Här tar du emot besökare, serverar kaffe och ser till så att lokaler såsom mötes- och konferensrum är i fint skick. Du hanterar även post, mail och telefonväxel. Förutom det så jobbar du mycket med administrativa uppgifter såsom bokning av resor och hotell, att förbereda Zoom- och Teamsmöten och göra i ordning presentationsmaterial till dessa. I rollen som receptionist kommer det även att ingå en del enklare ekonomiuppgifter såsom faktura- och kvittohantering. Vidare kommer du även att vara delaktig i planering av företagsevent exempelvis julbord och konferensresor.

      Vem tror vi att du är?

      För att trivas i rollen tror vi att du har följande bakgrund:

      • Har gymnasieutbildning
      • Tidigare erfarenhet av ett serviceyrke, meriterande om du har arbetat i reception
      • Svenska och engelska flytande i tal och skrift
      • Erfarenhet av Office-paketet och lätt för att sätta dig in i nya system

      Personligt

      För denna roll kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker framför allt dig som förstår betydelsen av ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande. Du är en ansvarstagande, hjälpsam och lyhörd person som har förmågan att se vad som behöver göras och när. Vi önskar även att du är prestigelös, ordningsam och trygg.

      Varaktighet/Arbetstid

      Tänkt startdatum för den här rollen är omgående (maj eller juni månad). Det är ett långt vikariat på 1 år där du blir anställd direkt av vår kund. För rätt person finns det stora möjligheter att vikariatet efter 1 år går över till en tillsvidareanställning. Tjänsten är på heltid (40h/v) och arbetstiderna är 8:00-17:00.

      Intresserad av tjänsten? Vad kul! Sök tjänsten redan i dag. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

      The Place är Sveriges enda Worklife Partner

      För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

      Nyckelord: reception, receptionist, service, kundservice, kundbemötande.