Ekonomi/Bank/Finans

2019-06-04

Redovisningsekonom sökes till Företagarna i Stockholm

Stockholms län Tillsvidare

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en strukturerad och erfaren redovisningsekonom som är van att arbeta självständigt med bokföring och månads- och årsbokslut? Sök då denna tjänst till Företagarna i Stockholm

      Företaget
      Företagarna företräder idag över 70 000 företagare och har 250 föreningar. De är Sveriges största företagarorganisation för små och medelstora företag. De erbjuder nätverk, kunskap och praktisk hjälp samt driver utvecklingen för ett bättre företagarklimat, så att företagare får rätt förutsättningar för att kunna utveckla sin verksamhet och nå sina mål. Företagarna erbjuder sig även att sköta redovisningen för andra förbund, föreningar och bolag.

      Tjänsten
      Företagarna söker nu en erfaren ekonomiassistent till deras huvudkontor på Rådmansgatan. Tjänsten innebär att du självständig ansvarar för upp till tio olika bolag, stora som små och sköta alla delar av redovisningen så som fakturering, inbetalningar, momsredovisning löneutbetalningar, månadsavslut och årsbokslut. Du kommer även att få vara med och digitalisera, förbättra och dokumentera olika processer. Du kommer att tillhöra ett team på fyra personen och en ekonomichef som sitter i ett öppet kontorslandskap. Detta är en form av rekrytering där du initialt arbetar som konsult via Placera Personal. Intentionen är, om båda parter är nöjda, att efter sex månader övergå till fast anställning hos kundföretaget. Arbetstider kontorstider, flex, 37,5tim/veckan.

      Kvalifikationer
      För att lyckas i rollen som redovisningsekonom på Företagarna tror vi att du:

      -Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
      -Har flera års erfarenhet av en liknande roll
      -Är självständig i månads och årsbokslut
      -Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
      -Goda kunskaper i Excel
      -Det är meriterande om du har arbetat i Fortnox och Nav
      -Tycker om att digitalisera, förbättra och dokumentera processer

      Personligt
      För att passa för tjänsten ser vi att du är en strukturerad, ordningsam och självgående person som tycker om att sätta rutiner och effektivisera samt dokumentera processer. Du tar stort eget ansvar och kan prioritera även under perioder med lite högre belastning.
      Du tycker om att arbeta självständigt genom hela ledet och är flexibel och anpassningsbar efter förändrade förutsättningar. Vidare är du en glad och social person som har lätt att få kontakt med andra.

      Intresse för tjänsten?
      Känner du igen dig? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!

      Bli en av oss
      Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

      Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

       

      Nyckelord: ekonomiassistent, ekonom, ekonomi, Excel, NAV, Fortnox, Löpande bokföring, bokslut, årsbokslut, redovisningsassisent