Ekonomi/Bank/Finans

2022-01-14

Senior Commercial Operations Specialist

Stockholms län Tillsvidare 2022-01-20 | 3 dagar kvar

      Har du erfarenhet av leverantörsreskontra och arbetat i förbättringsprojekt? Kanske till och med i samarbete med ett SSC? Bingo - Då kan vi ha rätt uppdrag för dig!

      Till vår omtyckta kund Becton Dickinson (BD) söker vi en medarbetare till en bred och spännande roll. Hos BD får du möjlighet att arbeta på ett internationellt företag med intressanta produkter inom medicinteknik som gör skillnad, på riktigt.

      Uppdraget och tjänsten

      Som Commercial Operations Specialist för detta uppdrag kommer du att arbeta operativt i en administrativ roll med många kontaktytor. Du kommer att ha mycket kontakt och nära arbete med ekonomi och hr- avdelningen. En stor och viktig uppgift i rollen kommer vara att ha hand om Bectons bil- och leasingpark. Där ingår hantering av avtal, försäkringar och leasingkontrakt samt mycket övrig administration och ekonomiska delar. Du kommer även att få jobba brett med olika projekt, förändrings- och förbättringsprocesser och fungera som en viktig länk mellan nordiska kollegor och deras Shared Service Center i Polen. Det är viktigt att du känner dig bekväm med att komma in och styra upp och snabbt ta dig an ekonomiprocesser och förbättringsarbeten och driva arbetet framåt. Du behöver ha god förståelse för det ekonomirelaterade uppgifterna och inköpsprocessen. Du är van att sätta rutiner och jobba med förbättringsåtgärder.

      Här får du chansen att ingå i en organisation med god dynamik och positiva medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Du kommer att tillhöra Nordic Commercial Operations Teamet som idag består av fyra härliga medarbetare. Att företaget dessutom sitter i trevliga och moderna lokaler i Marievik med utsikt över vattnet är ju helt klart ett stort plus. Varför inte ta en skön lunchpromenad längs med Årstaviken och kanske ta med sig sin lunch och njuta i solen. Detta är ett interimsuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid 37,5tim/veckan med start omgående eller så snart som möjligt.

      Arbetsuppgifter

      I den här spännande rollen får du möjlighet att fördjupa dina kunskaper kring projekt och förbättringsarbete och du kommer bland annat ha dessa arbetsuppgifter:

      • Ta hand om företagets bilar, vara kontaktperson för deras leasingpartner ALD. Hantera all administration och finansiella uppgifter kring detta. Uppdatera listor och svara på frågor från medarbetare.
      • Säkerställa och följa upp leverantörsfakturor och bistå med PO- nr till teamet.
      • Kreditkortshantering och administration kring detta och kontaktperson gentemot Citibank.
      • Posthantering och bidra till en digitalisering av denna.
      • Inkommande mail i gemensam inkorg, strukturera upp och effektivisera.
      • Arkivera reseräkningar och friskvårdskvitton.
      • Delta i förbättringsprojekt
      • Implementera Billhop (betalningar till engångsleverantörer)

       Din bakgrund

      För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:

      • God erfarenhet av att jobba i projektform
      • Erfarenhet av samarbete med Shared Service Center
      • Eftergymnasial utbildning inom området
      • Erfarenhet av administration och lättare ekonomihantering
      • Goda kunskaper i Officepaketet och Excel
      • Mycket goda/flytande kunskaper i svenska och engelska
      • Systemvana, tidigare erfarenhet av SAP är meriterande
      • Erfarenhet av att ha arbetat med leasingbilar är meriterande

      Personligt

      För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som trivs i en internationell miljö, har ett stort servicetänk och är administrativt lagd. Du är noggrann, analytisk, lösningsorienterad och kommunikativ samt är bra på att komma med lösningar och effektiviseringar. Du är strukturerad och stabil som person samtidigt som du tycker om att arbetsuppgifter och projekt förändras över tid. Du är van att jobba i projekt, jobba självständigt och se resultatet av ditt arbete.

      Varaktighet/Arbetstid

      Varaktighet: Omgående med start så snart som möjligt. Konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning.
      Arbetstider: Mån-tors 8-16:30. Fre. 8-16.

      Om Företaget

      BD är ett av de största globala medicintekniska företagen i världen och främjar hälsovärlden genom att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård. Vi har över 65 000 anställda och en närvaro i praktiskt taget alla länder runt om i världen för att ta itu med några av de mest utmanande globala hälsofrågorna.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Nyckelord: Commercial Operations Specialist, projektekonom, ekonomiassistent, förbättringsarbete, effektiviseringar, Shared Service Center, leasingpark