Kontor/Administration
2021-02-10
Servicekoordinator till Siemens Healthcare
YES! Nu finns det en möjlighet för dig som vill jobba som servicekoordinator på Siemens Healthcare. Läs vidare och sök gärna tjänsten redan idag!
Siemens Healthineers är ett eget bolag inom Siemenskoncernen som stödjer vårdverksamheter runt om i världen med deras utmaningar inom hälso- och sjukvården. Siemens Healthineers är ledande inom medicinsk teknik och utvecklar ständigt sin innovativa produktportfölj inom bildgivande diagnostik, bildledd behandling, laboratoriediagnostik och molekylärmedicin. Siemens Healthineers utvecklar också ständigt sitt tjänsteutbud bl. a. inom digitala tjänster. För att hjälpa kunderna att lyckas i dagens dynamiska vårdmiljö erbjuder Siemens Healthineers nya flexibla affärsmodeller. Vi ingår också gärna innovativa partnerskap med våra kunder. Siemens Healthineers har en stark lokal närvaro med försäljnings- och servicekontor i alla de nordiska länderna. I Sverige är vi ca 180 anställda och har vårt huvudkontor i Stockholm. Globalt har Siemens Healthineers ca 46.000 anställda.
Nu är det dags att förstärka sin serviceavdelning med en servicekoordinator till kontoret i Solna. Det är 1 års konsultuppdrag med start relativt omgående. Som servicekoordinator kommer du att planera olika typer av servicearbeten, både akuta och planerade. Du ser till att planera och koordinera uppdragen med kund och serviceingenjörer, beställer reservdelar, övervakar och synkroniserar leveranserna av reservdelarna och planerar andra serviceaktiviteter utifrån kundens önskemål.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten
- Utgå ifrån och se över servicekontrakt, förberedelser av offerter och ta emot inköpsordrar från kund
- Boka och planera aktiviteter med servicetekniker för uppdrag ute hos kund
- Hantera eventuella hinder som kan uppstå under processens gång
- Uppdatera och kommunicera med kunden under processens gång.
- Beställa reservdelar eller verktyg efter behov från servicetekniker eller kund.
- Koordinera beställning och leverans av reservdelar och kontrollera återlämning av reservdelar.
- Kontrollera återlämning av reservdelar
För att göra succé i den här rollen ser vi att du stämmer in på följande kvalifikationer
- Du har en slutförd gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
- Du har några års erfarenhet från en liknande roll
- Du har mycket goda systemkunskaper och kunskaper inom officepaketet
- Du talar flytande svenska och behärskar god engelska i tal och skrift
- Meriterande om du tidigare jobbat i affärssystemet SAP
Vem är du?
För den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Här krävs det en person som är lösningsfokuserad, som kan driva många olika processer samtidigt och som klarar av att hantera situationer under tidspress. Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift och kan anpassa dig till olika typer av personer och situationer.
Arbetstid/Varaktighet
12 månaders konsultuppdrag
Arbetstid: Heltid (40h/v)
Start: I början av mars
Så är DU redo för en spännande utmaning i ett innovativt och globalt företag i framkant av grön teknik? Trivs du som bäst i en arbetsmiljö som är öppen, inspirerande, internationell?
Sök i så fall tjänsten som servicekoordinator redan idag. Vi jobbar med löpnade urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
- En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
- Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
- Onboardingplan
- Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
- Friskvårdsbidrag
- Specialerbjudanden
- Mentorskap
- Nätverksträffar
- Kompetensutveckling