Kontor/Administration

2021-09-13

Transportkoordinator med administrativa skills

Stockholms län Visstid (3-6 månader)

Hoppsan! Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst

      Är du en serviceinriktad och målinriktad person som dessutom är en stjärna på administration? Du är tillgänglig omgående? Toppen! Då kan vi ha ett kul uppdrag för dig!

      Vår kund är ett växande internationellt bolag och söker nu en lösningsorienterad transportkoordinator med känsla för administration för ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Här kommer du att sitta med ditt team i toppmoderna aktivitetsbaserade lokaler i norrförort.

      Låter det som något för dig? Då tycker jag att du ska läsa vidare!

      Rollen och uppdraget

      I rollen som transportkoordinator kommer du att arbeta med bl.a. bokning av transporter. Du kommer att se till att vår kund kan erbjuda bästa transportmöjligheterna för sina kunder samt minimera tiden för lagerhållning i väntan på transport. Rollen kräver därför en ordentlig dos av service- och kommunikationsförmåga och mycket samarbete med olika funktioner inom bolaget. Rollen innebär också en del administration, detektivarbete för att hitta olika lösningar till kunder. Ja, som du förstår letar vi efter dig som gillar att kommunicera både via telefon, mail och olika chattsystem.

      Detta är ett konsultuppdrag med start omgående fram till årsskiftet, men det finns  möjligheter till förlängning eller anställning direkt hos vår kund. 

      Arbetsuppgifter

      Som transportkoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:

      • Bokning av transporter men även för reservdelsorders 
      • Veckoplaneringen på produktionstavlan samt uppdatera skeppningsdatum
      • Daglig kontakt med kunder och transportbolag rörande transporter.
      • Meddela kunder och transportbolag vid försening
      • Hålla koll på att varor inte skickas om betalning inte är under kontroll
      • Ansvara för och hålla orderrutiner uppdaterade
      • Samarbete med övriga avdelningar/funktioner på bolaget

      Dina tidigare erfarenheter

      För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:

      • Tidigare erfarenhet av servicesupport och administration
      • Erfarenhet av att ha arbetat i ett ärendehanteringssystem, t.ex. Navision/SAP
      • Erfarenhet av att arbeta i Teams och Outlook
      • Analytisk förmåga och konsekvenstänk
      • Hög servicenivå
      • Mycket god kunskap i svenska och engelska i tal och skrift

      Vem är du?

      För att trivas i rollen som transportkoordinator är du en person som gillar att hantera flera parallella processer samtidigt och i stundvis högt tempo. Som person är du serviceinriktad, flexibel, snabblärd, noggrann, strukturerad, organiserad och ansvarsfull. Du tycker det är roligt att supportera kunder och är effektiv i ditt arbete och inte rädd för att ta nya kontakter eller själv ta reda på information. Har du ett intresse för att skriva rutinbeskrivningar, då finns det även möjlighet att få fortsätta det arbetet i denna roll!

      Om Aritco

      Aritco är en prisbelönt utvecklare och tillverkare av plattformshissar och villahissar. Vi levererar hissar till både den privata och den publika marknaden över hela världen. Allt började 1995 med en enkel idé: hissar som förbättrar tillgängligheten – överallt! Med oförändrad hängivenhet att leverera de högsta tänkbara kvalitetsstandarderna, med lång erfarenhet inom området, unika tekniska kunskaper och stark fokus på design blev Aritco ledande inom plattformshissar i Europa. I dag finns Aritco i fler än 35 000 byggnader och privata hem runt om i världen.

      På Aritco är vi övertygade om att framgång nås genom engagerade, motiverade och kompetenta medarbetare som tillsammans arbetar mot gemensamma mål. Inom 3 år vill vi vara en av Sveriges Bästa Arbetsplatser. Här finns förutom ändamålsenliga platser för alla typer av möten och arbete även ett helt nytt gym och en rad andra roliga aktiviteter.

      Arbetstid/Varaktighet

      Konsultuppdrag
      Heltid, Må-Torsdag 8-17 Fredag 8-16  (39/v)
      Startdatum: Så snart som möjligt

      Är du den vi söker? Det hoppas vi givetvis att du är! Passa på att skicka in din ansökan redan idag. Vi jobbar med löpnade urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling

      Nyckelord: Transportkoordinator, administration, servicesupport, Aritco, SAP, Navision