Försäljning/Marknad

2021-03-18

Vass CRM-specialist till framåtsträvande näringslivsorganisation

Stockholms län Visstid (6 månader eller längre) 2021-04-17 | 1 dagar kvar

      Är CRM som ett andraspråk för dig? Drivs du av att maximera effektiviteten och är lite av en perfektionist? Dubbel-yes! Då kan detta uppdrag vara mitt i prick för dig.

      Vi har fått äran att till vår uppskattade kund hitta en vass CRM-specialist som blir en viktig pusselbit för att höja kompetensen inom CRM i organisationen och vet vad som behövs för att lyckas med affären.

      Vår kund är en ledande näringslivsorganisation verksam i huvudstadsregionen med kontor beläget centralt i Stockholm. Du som lyckas knipa denna spännande roll blir en del av en dynamisk, öppen och levande arbetsplats med högpresterande eldsjälar där du får tanka energi och glädje. Organisationens medarbetare är enormt drivna, engagerade och kompetenta, vilket man antar kommer från att det finns glädje på arbetsplatsen. Medarbetarundersökningar visar nämligen att trivseln på arbetsplatsen har höga resultat och visar på högt förtroende, bra stöd och ledning, tydlig vision och högt engagemang. Visst låter det härligt?

      Rollen

      I rollen som CRM-specialist ingår du i marknadsavdelningen som består av 10 kompetenta och trevliga kollegor. Här hjälps man åt! Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med projektledare med KAM-ansvar samt ha kontinuerlig dialog med både kunder, samarbetspartners och leverantörer.
      Målet med rollen är att öka användandet och nyttjandet av CRM-data för att kunna bearbeta medlemmar på ett effektivt sätt. Du kommer arbeta både operativt och strategiskt för att ta CRM-arbetet till nästa nivå, bland annat genom att göra omvärldsbevakning, kartlägga och sätta en strategi för organisationens framtida affär. I det operativa arbetet administrerar du systemet, utvecklar och optimerar aktiviteter gentemot existerande och potentiella medlemmar och ser till att organisationen nyttjar systemet på bästa sätt.

      Dina arbetsuppgifter

      I denna breda och utvecklande roll kommer du bland annat:

      • Ansvara du för att säkerställa hög kvalitet och korrekta uppgifter om medlemmar i CRM-systemet
      • Underlätta och effektivisera bearbetning av såväl existerande medlemmar som potentiella nya medlemmar
      • Supporterar organisationen med nödvändiga data för att underlätta och effektivisera bearbetning av medlemmar
      • Löpande fakturering till medlemmar
      • Proaktivt arbeta med utvecklingen av medlemsrelationer med CRM-systemet som utgångspunkt
      • Bidra till segmentering och analyser och ser till att processerna i CRM-systemet förs ut i organisationen och att dessa följs
      • Arbetar löpande med analys, optimering, test och uppföljning
      • Vara superuser och kontaktperson avseende CRM
      • Projektleda CRM-frågor i samarbete med alla organisationens avdelningar
      • Löpande kvalitetssäkra och utveckla CRM systemet och kunddatabasen
      • Budgetkontroll och uppföljning, ta ut data och göra sammanställningar
      • Kontakt med medlemmar gällande övergripande frågor kopplade till medlemskapet

      Tidigare erfarenheter

      För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:

      • Relevant utbildning inom marknadsföring/kommunikation
      • Flera års erfarenhet av likande arbetsuppgifter
      • Arbetat med att leda projekt relaterade till CRM-aktiviteter
      • Mycket goda systemkunskaper från flera olika i CRM-system
      • Erfarenhet av NetSuite är meriterande
      • Mycket goda kunskaper i Excel
      • Mycket goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter i svenska
      • God engelska i tal och skrift

      Vem är det vi söker?

      Vår kund är i en förändringsresa där det sker mycket nytt, och därför söker vi dig som vill vara med att utveckla, förnya och förbättra. Eftersom du delvis kommer bygga denna roll själv är det viktigt att du är självständig, självgående och tar egna initiativ. Andra egenskaper för att lyckas i denna roll är att du är analytisk, noggrann och kvalitetsmedveten samt kommunikativ och nytänkande. Sen tror vi självklart att du är en snäll person som är lätt att samarbeta med.

      Uppdraget och anställningen

      Det här är ett konsultuppdrag via The Place på heltid (37,5 timmar/veckan). Uppdraget startar i april/maj och förväntas pågå 6 månader. För rätt person finns därefter en fantastisk möjlighet att övergå till anställning hos kunden.

      The Place – Where happy work happens

      Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

      Några förmåner som medarbetare hos The Place:

      • En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
      • Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
      • Onboardingplan
      • Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
      • Friskvårdsbidrag
      • Specialerbjudanden
      • Mentorskap
      • Nätverksträffar
      • Kompetensutveckling