en bild

Klara Eidhagen går över till Link Mobility efter 12 år på The Place

Närmare 12 år, 393 tillsättningar, pris som årets rekryterare och en hel del utveckling senare så är det nu dags för Klara Eidhagen att anta nya utmaningar. Vi ska inte sticka under stolen med att det är med tungt hjärta vi nu kommer att säga hejdå till Klara som kommer att börja som HR-Business Partner på Link Mobility i mars.

-          Det är verkligen blandade känslor. Jag kommer lämna min trygghet, en familj, och ge mig ut på okänd mark. Jag är väldigt stolt över åren på The Place och väldigt tacksam för vad detta företag har gjort för mig – både på ett professionellt och personligt plan. Att min chef Elisabet alltid har trott på mig och gett mig jättefina utvecklingsmöjligheter är något jag verkligen uppskattat. Klart att det är både tufft och ledsamt, men det känns rätt! Och jag är otroligt taggad på mitt nya jobb på Link Mobility, där jag kommer få växa ännu mer, berättar Klara.

Klara kommer nu att börja som HR Business Partner på Link Mobility som är Europas ledande leverantör av mobiltjänster och mobilkommunikation. Det råkar också vara en av The Place kunder! På Link Mobility kommer Klara bland annat arbeta brett med HR för Sverige och Finland, agera chefsstöd och såklart vara involverad i att rekrytera nya förmågor. Klara kommer även vara ansvarig för Stockholmskontoret och fortsätta bygga och utveckla arbetskulturen samt sitta i svenska ledningsgruppen. Ett jobb som vi tror Klara kommer att ”klara” av utmärkt (ni förväntade väl inte er att vi skulle skriva en text om Klara utan att göra ett Klara-skämt?).

-          Link Mobility är ju min kund och vi har alltid haft bra relation, där jag i flera år samarbetat med Frida som är VD för Link Mobility Sverige. Frida brinner verkligen för sin personal och det känns grymt bra att få stötta henne i det viktiga arbetet. Jag har alltid tänkt att jag skulle tycka om att jobba på Link då deras arbetskultur är så bra och att det är en spännande och innovativ bransch. Att jag dessutom känner flera personer på företaget sedan tidigare och även rekryterat flera av dem som jobbar där känns tryggt och bra.

Något som Klara ser fram emot med sin nya utmaning är just att få sätta sig in i en ny bransch på ett större bolag.

-          Denna roll kommer att bli väldigt utvecklande för mig då jag få vässa och bredda min kompetens inom HR. Det känns också spännande att få ingå i en koncern som finns i flera länder. Dessutom kommer jag få fortsätta att jobba med rekrytering, och det är ju en av mina främsta styrkor, vilket känns jättekul.

När Klara ser tillbaka på sitt dryga decennium på The Place blir hon lite sentimental.

-          Jag har så många otroliga minnen från min tid här! Som när jag tillsatte 12 uppdrag på en månad, eller när jag vann Årets Rekryterare i Recruitment Awards. Det var stort!

-          Jag tror även att alla som jobbar med rekrytering vet hur roligt och konstigt yrket kan vara ibland. Och sen alla resor, kickoffer, aw:s, skratt och upptåg på kontoret. Det är minnen för livet.

The Place slogan “Where Happy Work Happens” har vi inte för intet, och det är skönt att Klara kan bekräfta det!

-          Gemenskapen på The Place är helt fantastisk! Det är en enorm styrka i bolaget. The Place har hittat ett sätt att samarbeta mellan alla avdelningar, och vi jobbar tätt tillsammans där vi har en förståelse för varandras roller. Här kan man alltid få stöd och vägledning.  Jag har aldrig varit rädd att misslyckas, för det är okej att göra fel.

Här avbryts intervjun av en ledsen kollega som fått höra nyheterna om att Klara ska sluta och vill kramas lite.

Efter krampausen berättar Klara:

-          Om det är något jag vill ta med mig från The Place till Link Mobility så är det här med att vi är väldigt duktiga på att fira framgångar och höja varandra! Vi är snälla och schyssta med varandra och vi vet att det är viktigt att ha kul. Happy Work, Happy Life!

Nu ser Klara fram emot sin nya roll som HR Business Partner och vi kommer åtminstone få en god månad innan det är dags att tacka av vår rekryterarstjärna!

Elisabet Holmene, vd på The Place, har under 9 år jobbat med Klara.

-          Förutom att vara en helt enastående rekryteringskonsult så har Klara under alla år bidragit med en fantastisk energi och engagemang för varje kandidat och kund hon har haft kontakt med. Klara ”låser in på målet” och tar de extra kliven för att ro i land det projekt hon ansvarar för. Men vid sidan om Klaras driv finns en person med en massa fina egenskaper och värderingar och det är nog dem som vi kommer sakna allra mest när hon nu tar stora kliv vidare i arbetslivet, säger Elisabet.

Framtiden för Klara tycker Elisabet känns självklar, och lyser starkt.

-          Om jag får lyfta något som känns viktigt vad gäller hennes framtid så är det att hon får arbeta i ett gott arbetsklimat där det finns sunda värderingar. Där kommer hon göra underverk. Att hon sedan börjar jobba hos en av våra kunder ser jag som ett gott betyg och att det blir en trygg övergång till ett bolag som Klara redan känner, det är bra! Såklart är vi ledsna eftersom vi kommer att sakna henne, men jag känner mig faktiskt mest stolt över Klara och hennes utvecklingsresa hon gjort hos oss under nästan 12 år. Jag är genuint glad för hennes skull och jag önskar henne inget annat än all lycka till hos Link Mobility.

När Elisabet pratar om vad de som vill söka jobba i framtiden på The Place ska tänka på lyfter hon hur vi som företag jobbar tillsammans:

-          Jag skulle säga att vi är en Worklife Partner. En arbetsgivare som sätter kundupplevelse, kandidatupplevelse och medarbetarupplevelse i första rummet. Att alla som jobbar här har ett stort engagemang, att vi hjälps åt när det behövs och att vi gillar att utveckla och utvecklas. Vi är nyfikna på nya smarta arbetssätt och har ett väldigt fint teamarbete som de flesta jag stött på under åren kan skriva under på.

Slutligen vill vi alla på The Place säga till Klara: STORT LYCKA TILL!

Och till Link Mobility: ta hand om vår stjärna nu, och grattis till en grym rekrytering (det borde vi veta 😉)