Ekonomiassistent till SAL Navigation

Stockholms län Visstid 2024-04-25 | 7 dagar kvar

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
Logo

Nu söker vi en ekonomiassistent med start omgående!

Till vår kund SAL Navigation söker vi nu en ekonomiassistent till deras kontor i Hägersten.

Rollen

I rollen som ekonomiassistent kommer du att komma in och arbeta med löpande ekonomiarbete, kund- och leverantörsreskontra, balansräkningar, rapportering, fakturering och administration. Du kommer att arbeta med mycket kundkontakt och i ett nära samarbeta med kollegor på avdelningen Customer Relations samt ett företag som har hand om delar av deras outsourcade ekonomi som de håller på att ta tillbaka inhouse. Du rapporterar till Operations manager och VD och kommer även framåt att få en ekonomiansvarig som kollega. Företaget arbetar i affärssystemen Visma och Lime. SAL Navigations kunder och partners finns i flera länder och mycket av kommunikationen sker på engelska. Då behovet är omgående behöver du kunna börja arbeta snarast för att få en så bra och gedigen överlämning som möjligt.

På SAL Navigations kontor i Hägersten arbetar ett härligt gäng på 30 personer där flera har varit med i många år. Atmosfären är trevlig och familjär och lokalerna är stora, fräscha och nyrenoverade. Produktionen, lagret och kontoret ligger i samma byggnad så därför är sammanhållningen god samt medför detta korta beslutsvägar. Du har ett nära samarbete med övriga kollegor och avdelningar. Nära kontoret finns även flera lunchrestauranger och gångavstånd till Västberga handelscentrum.

Anställning

Tjänsten är en form av rekrytering där man först är anställd som konsult via The Place och sedan är intentionen att efter 6 månader går över i anställning hos kundföretaget. Tillträde är omgående med hänsyn till kortare uppsägningstid. Arbetstider är mån-fre 8-17 med viss flexibilitet. Du utgår ifrån att arbeta på plats på kontoret i Hägersten.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att:

  • Ha övergripande ansvar för fakturahanteringen. Inkommande och utgående.
  • Övervaka, hantera och skicka påminnelser om förfallna fakturor.
  • Hantera kreditnotor.
  • Kontrollera och hantera balansräkningar.
  • Hantera e-postinkorgen för ekonomi/fakturor.
  • Fungera som backup för försäljning för att skapa nya kunder/leverantörer i Visma.
  • Assistera ekonomiansvarig vid månadsavslut.
  • Hantera finansiell rapportering i Ocra och rapportering till SCB.

Vi söker dig

För den här rollen söker vi dig som har ett stort intresse för ekonomi och siffror och som har en förståelse inom området. Du har ett eget driv, är noggrann, ambitiös och flexibel. Du är serviceinriktad och är van att ha flera olika kontaktytor. Vidare är du öppen och social och bidrar till trevlig stämning bland dina kollegor.

För att kunna ta dig an rollen på SAL Navigation ser vi även att du har:

  • Minst ett års erfarenhet från likande arbetsuppgifter.
  • Eftergymnasialutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
  • Goda kunskaper i affärssystem, meriterande är kunskap gällande Visma.
  • Goda kunskaper i Officepaketet och Excel.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Stämmer det in på dig? Hoppas det! Skicka in din ansökan redan idag då vi går igenom urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om företaget

SAL Navigation är ett bolag som har en lång historia och etablerades 1912 som ”Svenska Aktiebolaget Log” (SAL). Under en tid så har företaget varit en del utav Consilium, men sedan 2018 är man dock tillbaka som egen tillverkare. SAL är nu ett medelstort företag inom sitt område som expanderar och växer kraftigt i Norden, Europa och övriga världen.

SAL har fokus på navigationsprodukter för marinsäkerhet. SAL arbetar bland annat med produkter som Voyage Data Recorder, Speed logg och Echo Sounder. SAL är mitt i ett generationsskifte med sina nuvarande produkter och i en expansion med nya produkter.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Ekonomiassistent, SAL Navigation, Hägersten, Västberga, ekonomiadministration

Sök tjänsten

Logo

Kontaktperson

Maria Blom är Talent Acquisition Partner på The Place.

Maria Blom

Talent Acquisition Partner

Mer om Maria


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag