Garantikoordinator

Stockholms län Visstid 2024-06-15

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
The Place

Brinner du för service och administration och vill arbeta på ett företag i framkant? Är du tillgänglig omgående? Sök då denna spännande tjänst!

Till vår uppskattade kund i Järfälla söker vi nu en garantikoordinator till deras Customer Support team som i dag består av ca 14 medarbetare. Du kommer tillsammans med en kollega att arbeta med garantier och reklamationer för att på bästa sätt tillmötesgå deras partners förfrågningar samt följa företagets riktlinjer och policys. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor och andra avdelningar och kommunicera på både svenska och engelska. Företaget arbetar inom hissbranschen och du kommer att få lära dig produkter och reservdelar inom området.

I rollen kommer du att ha daglig kontakt både via mail och telefon med företagets partners för att lösa ärenden över hela världen. Du kommer att ha många olika kontaktytor globalt och registrera inkommande reklamationer och driva utredningar gällande om reklamationerna ska godkännas eller nekas. Du lägger order och säkerställer leveransen av ersättningsmaterial och du letar information i olika databaser och interna system samt dokumenterar ärendena i Dynamics 365.

Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till en eventuell förlängning. Du blir anställd av oss på The Place men arbetar ute hos kundföretaget. Uppdraget är på heltid 39tim/veckan och utgår från att arbeta på plats på kontoret. Start omgående. Arbetstider mån-tors 8-17, fre 8-16.

Arbetsuppgifter

I rollen som garantikoordinator kommer du att arbeta med:

  • Orderhantering av reklamationer/garantianspråk
  • Administrera returer av utvalda reklamerade artiklar
  • Utreda och avsluta garantianspråk samt återkoppla till företaget partners efter beslut
  • Administrera och underhålla garantiportalen
  • Bidra till ökad produktkvalitet och kundnöjdhet
  • Vid behov stötta andra delar på Customer Support

Vem tror vi att du är?

För att göra succé i rollen tror vi att du har följande bakgrund:

  • Erfarenhet inom kundservice och administration
  • Tekniskt intresse och förståelse
  • Mycket goda systemkunskaper
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska
  • Meriterande om du har arbetat i Dynamics 365
  • Meriterande om du har erfarenhet av transport och tullhantering

Personligt

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en noggrann, strukturerad och självgående person som har lätt för att komma med egna initiativ. Du har en god problemlösningsförmåga och har lätt för att prioritera dina arbetsuppgifter. Vidare är du en kommunikativ och god teamspelare som tar stort ansvar över dina uppgifter och gärna stöttar dina kollegor. Du har som målsättning att alltid leverera en enastående kundupplevelse oavsett om du ger goda eller lite sämre nyheter för mottagaren. Du är även duktig på att skapa och bibehålla relationer och är inte rädd för att lyfta telefon.

Låter det intressant och något som skulle passa dig? Skicka in din ansökan redan i dag då urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Nyckelord: Garantikoordinator, teknik, tekniskt intresse, produktion, Järfälla, B2B, konsultuppdrag, The Place.

The Place

Kontaktperson

Maria Blom är Talent Acquisition Partner på The Place.

Maria Blom

Talent Acquisition Partner

Mer om Maria


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag