Servicekoordinator Dafo Brand

Stockholms län Tillsvidare 2024-02-07

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
Logo

Nu söker vi dig som vill jobba med service på högsta nivå och vara med på resan mot att bli Nordens ledande brandskyddsföretag!

Till familjära Dafo i Tyresö söker vi nu en Servicekoordinator. Här får du jobba i en spännande och varierande roll med många kontaktytor. Du får en arbetsgivare som satsar på sin personal, stora utvecklingsmöjligheter och kollegor som trivs och har väldigt roligt tillsammans.

Visst låter det bra? Läs vidare!

Om rollen

Som servicekoordinator har du en betydelsefull roll för Dafos serviceverksamhet. Din primära arbetsuppgift är att ge förstklassig service och support både internt och externt till Dafos kunder, servicetekniker och andra medarbetare. Du kommer att ha en koordinerande roll med flera varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor, och därför söker vi dig som har förmågan att se vad som behöver göras, tar ansvar för att det blir gjort, samtidigt som du håller en hög servicenivå.

Ditt team består av sju servicetekniker. På kontoret i Tyresö sitter du tillsammans med två härliga kollegor som har liknande arbetsuppgifter. På kontoret arbetar ca 90 personer och här är stämningen familjär.

Du kommer bland annat att ansvara för:

  • Extern och intern support till Dafos kunder, tekniker och andra medarbetare.
  • Löpande administration som t ex avtalshantering, orderhantering och fakturering.
  • Inkommande beställningar och andra ärenden per telefon och mail.
  • Uppföljningar av olika projekt, exempelvis installationsprojekt.
  • Koordinera och fördela ut arbete till teknikerna
  • Ta emot felanmälningar

Kvalifikationer:

  • Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel inom kundtjänst, order, koordinering eller ekonomiadministration.
  • God datorvana och systemvana.
  • Talar och skriver svenska flytande och behärskar det engelska språket i såväl tal som skrift.
  • Det är meriterande om du jobbat med fakturering eller har grundläggande ekonomikunskaper

Viktigt att veta: För denna roll krävs utdrag ut belastningsregistret och svenskt medborgarskap, slutkandidaten kommer att genomgå bakgrundskontroll och säkerhetsprövning.

Vem vi tror att du är:

För att lyckas och göra succé i rollen tror vi först och främst att du är en positiv och lösningsorienterad person. Du motiveras av att leverera förstklassig service och förstår vikten av god kommunikation. Du har förmågan att se vad som behöver göras, tar ägandeskap och känner stort ansvar över dina arbetsuppgifter. På ett engagerat sätt tar du dig an och hanterar många pågående ärenden och lämnar inget ogjort, vilket innebär att du också behöver vara både noggrann och strukturerad. Vidare har du lätt för att samarbeta med alla typer av människor, är öppensinnad och en problemlösare.

Om tjänsten

  • Tjänsten utgår huvudsakligen från Dafos huvudkontor i Tyresö. Möjlighet finns att arbeta hemifrån delar av veckan om så önskas.
  • Arbetstider mån-tor, 8-17. Fre 8-15. Finns även möjlighet att arbeta mån-tor 7-16, Fre 7-14.
  • Tillträde omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Säkerhetsprövning kommer att ske i samband med anställning

Om Dafo Brand

Dafo Brand AB är ett svenskägt familjeföretag med 100 års branscherfarenhet. Idag är vi en av marknadens största leverantörer av brandskydd och räddningsmateriel. Parallellt med försäljning och service av kvalitetsprodukter erbjuder vi underhåll, utbildning, riskinventering, dokumentation och SBA. Vi är den ledande leverantören till brandförsvaren i Sverige och även landets största leverantör av fasta släcksystem. Företagets huvudkontor finns i Tyresö strax söder om Stockholm. Vi har drygt 80 återförsäljare med montage- och servicekapacitet runt om i Sverige och ett stort internationellt nätverk. Med 160 medarbetare omsätter vi cirka 400 miljoner kr per år.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Logo

Kontaktperson

Amanda Wiberg är Talent Acquisition Partner på The Place.

Amanda Wiberg

Business Area Manager Customer Service

Mer om Amanda


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag