en bild

En varierande vardag för kommunikatören Sara Tidhult!

Rosa eller blå knapp på CTA:n i nyhetsbrevet? Ska vi signera utskicket med ”Ha det fint”, eller ”Med vänlig hälsning”? När ska vi starta i gång kampanjen för vårt nya White Paper? Detta är några av de små, men ack så viktiga, frågor som Sara funderar på dagligen. Det hör till när man är kommunikatör på The Place helt enkelt.

Sedan ett år tillbaka har Sara axlat rollen som kommunikatör inom B2B på The Place. Här ansvarar hon för marknadsföringen till kunder, och på det är hon dunder (där fick vi in ett litet rim också, härligt!).

Så hur ser egentligen en vanlig dag ut för Sara ”The B2B-genius” Tidhult?

-          Som för alla på The Place är dagarna väldigt varierande, vilket också är charmen med att jobba på ett mindre företag med korta beslutsvägar. Mina måndagar brukar dock se ut såhär:

-          Vi har på morgonen ett möte i marknadsteamet där vi planerar veckans aktiviteter och content, och delar upp uppgifterna oss emellan. Efter det så sitter jag med lite olika uppgifter, beroende på vad det är vi har som fokus just nu. Kanske sitter jag och skriver på en E-Guide, eller skapar ett inlägg för sociala medier. På eftermiddagen har vi ett möte med säljteamet, ett så kallad ”smarketing-möte”, där vi går igenom våra gemensamma mål och planering framöver.

Samarbete mellan teamen

På The Place samarbetar sälj, marknad och rekryterare tätt för att nå våra mål. Därför får Sara som kommunikatör insikt i både sälj och rekryterar-yrket, vilket klart underlättar när hon skriver content och gör utskick till kunder.

-          Det som är positivt med vårt tighta samarbeta mellan sälj och rekrytering är att jag får se hur mina insatser gör skillnad från ax till limpa så att säga! Om vi gör en kommunikationsplan för en kampanj, och där gör ett bra nyhetsbrev där vi får in ett möte, och sedan en affär, och till slut får en människa ett nytt jobb på grund av teamets insats – det är häftigt och givande.

Om du vill jobba som kommunikatör på The Place

Sugen på en karriär inom kommunikationsbranschen på The Place? Kul! Vi söker ständigt efter nya talanger inom SEO, analys, content, videoskapande och MA.

-          Du som vill jobba som inom kommunikation på The Place behöver definitivt vara en lagspelare, och tycka om att jobba mot gemensamma mål. Vi har en ”äsch, vi testar”-attityd på The Place, och vi gillar att prova nya saker. Därför är det bra om du också är rätt prestigelös och lite självgående. Här får du alla möjligheter att testa en ny idé!

Det bästa med att jobba på The Place enligt Sara

-          Det är så varierande! Jag har lärt mig så otroligt mycket på bara ett år, och jag har alla chanser att fortsätta mig att lära nytt. Kompetensutveckling tas verkligen på stort allvar här. Och nu så är vi inne i en väldigt spännande period där vi ska jobba ännu mer med inbound marketing och närvaro på sociala medier. Det tror jag stenhårt på och det ska bli riktigt kul att vara med på den resan.