Orderadministratör till Västerås

Västmanlands län Visstid 2024-02-24 | 1 dagar kvar

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
The Place

Vi söker en Orderadministratör på heltid till vårt kund i Västerås

Är du intresserad av att ha kundkontakt och ta ansvar för hela processen från kundorder till fakturering? Då kan denna roll vara perfekt för dig! I denna roll kommer du att hantera allt från kundorder till inköp och fakturering samt ha daglig kontakt med vår kunds fabrik i Italien och andra leverantörer för inköpsuppföljning.

Om rollen

I rollen som Orderadministratör kommer du att vara den förstahandskontakten för kundbeställningar, både via telefon och mail. Ditt ansvarsområde innefattar registrering av inkommande kundorder och kommunikation, både internt och externt, vid eventuella förseningar eller förändringar. Du kommer att hantera kundfrågor och dirigera dem till rätt intern kompetens.

När det gäller inköp ansvarar du för att beställa både direkt och indirekt material/tjänster från vår fabrik och andra leverantörer. Din roll innebär även att följa upp och övervaka inköp från fabriken och andra leverantörer, samt att bibehålla kontinuerlig kontakt med leverantörer och återkoppla vid kvalitetsproblem.

Utöver detta har du också ansvar för fakturering av kunder efter slutförd leverans. Du kommer att bidra till utvecklingen av det befintliga ordersystemet samt vara involverad i process- och rutinuppdateringar. Denna position kräver en kombination av kundfokus, inköpskompetens och förmågan att bidra till den övergripande utvecklingen av företagets system och processer.

Kvalifikationer

  • Avslutad gymnasieutbildning.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet, särskilt inom service och/eller administration.
  • God dator- och systemvana.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Förmåga att samarbeta och vara självgående med prioriteringsförmåga.
  • Organiserad och lösningsorienterad med starkt kundfokus.

Meriterande punkter:

  • Tidigare erfarenhet av kundservice, orderregistrering och inköp.
  • Erfarenhet av SAP.
  • Eftergymnasial utbildning.

Tjänsten

  • Konsultuppdrag på 1 år.
  • Heltid, 40 timmar per vecka.
  • Önskad start: 18 februari.

 The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sök tjänsten

The Place

Kontaktperson

Daniella Edholm är Talent Acquisition Partner på The Place.

Daniella Edholm

Talent Acquisition Partner

Mer om Daniella


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag