Servicekoordinator till Proffsmagasinet

Stockholms län Tillsvidare 2023-08-26

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
Logo

Skulle du beskriva dig själv som en person med stenkoll på läget? Brinner du för kundservice och vill ta din kompetens till nästa nivå? Look no futher – vi har den perfekta rollen för dig

Vi söker efter Proffsmagasinets nya servicekoordinator! Det här är en tjänst för dig som älskar ordning och reda, och alltid gör det yttersta för att leverera kundservice i toppklass.

På Proffsmagasinet välkomnas du in ett innovativt och snabbväxande företag som tänker långsiktigt och vill se sina medarbetare utvecklas. Här hjälps man åt och växer tillsammans. Vill du bli en del av proffsmagasinet? Såklart du vill.
Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Om rollen som servicekoordinator

Ditt primära ansvarsområde som servicekoordinator är att hjälpa kunder med deras produkter från och med att de lämnar lagret. Det kan handla om produkter som inte har kommit fram, har kommit till skada under leveransen, inte fungerar som de ska eller inte motsvarar kundens förväntning. Här är ditt jobb att se till att kunden alltid får den hjälp som behövs och alltid blir nöjd.

Ditt arbete sker via telefon, mejl och chatt. Du kommer ha mycket kontakt med kunder och externa leverantörer som exempelvis serviceverkstäder, transportföretag och betalpartners. I rollen som Servicekoordinator har du även nära samarbete med andra avdelningar inom företaget.

Proffsmagasinet har sitt nyrenoverade och fräscha kontor tillsammans med moderbolaget Ahlsell på Liljeholmskajen. Här har du utsikt över vattnet och närhet till smidiga kommunikationer, shopping och restauranger.

Ditt team

Du kommer att ingå i serviceteamet där det arbetar 3 servicekoordinatorer. I teamet är det god stämning, högt i tak och bra sammanhållning. Här hjälps man åt och stöttar varandra.

Arbetsuppgifter

Du kommer bland annat arbeta med:

  • Kundsupport via telefon, e-post eller andra medier
  • Hantera inkommande reklamationer
  • Hantera frågor kring leveranser, fakturor samt produktinformation
  • Kontakt med externa leverantörer och samarbetspartners
  • Samarbete och kontakt med kolleger i andra stödfunktioner på bolaget?

Kvalifikationer

För att trivas och göra succé i rollen som Servicekoordinator tror vi att du:

  • Talar och skriver obehindrat på svenska
  • Har mycket goda kunskaper i engelska
  • Kan Officepaketet och har allmänt god systemvana
  • Om du har något års arbetslivserfarenhet från kundtjänstavdelning är det mycket meriterande.

Vem vi tror att du är

Din tidigare erfarenhet är viktig, men för denna tjänst lägger vi stort (om inte störst) fokus på dina personliga egenskaper! Det är viktigt att du är driven och nyfiken, och taggad på att lära dig nya saker.
Du är förmodligen även en organiserad och ansvarsfull person som älskar att ha koll på läget. Du kommer stundtals behöva hantera ett högt arbetstempo. Därför söker vi dig som tycker det är kul att ha mycket att göra och samtidigt kan vara noggrann och strukturerad i ditt arbete även när det går fort fram.
Tillsammans i gruppen arbetar ni tätt, därför är det viktigt att du tycker om att samarbeta med andra och värnar om ett gott teamarbete. Vi tror också att du kort sagt är en trevlig människa med en positiv inställning, som brinner för kundservice som överträffar kundens förväntan.

Arbetstid/Varaktighet

  • Denna tjänst börjar som ett konsultuppdrag på sex månader via The Place och ambitionen är sedan att du går över i anställning hos Proffsmagasinet.
  • Tjänsten är på heltid, varannan vecka kommer du att arbeta 07:00-15:30 och varannan vecka 08:30-17:00.
  • Du arbetar på Proffsmagasinets kontor på Liljeholmskajen.
  • Önskad start omgående, processen fortlöper tills att tjänsten är tillsatt.

Om Proffsmagasinet

Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren.
Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 840 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

 

sökord: kundservice, servicekoordinator, koordinator, administration, kundtjänst, order, leverans, reklamationer, retur, service

Logo

Kontaktperson

Amanda Wiberg är Talent Acquisition Partner på The Place.

Amanda Wiberg

Business Area Manager Customer Service

Mer om Amanda


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag