Supply Planner sökes!

Stockholms län Visstid 2024-04-18 | 0 dagar kvar

Hoppsan!

Du har tyvärr kommit till en jobbannons som redan blivit tillsatt. Men du har tur - The Place har många andra spännande jobb att söka!

Sök en liknande tjänst
The Place

Är du i början av din karriär inom inköp och söker din nästa jobbmöjlighet?

Vi söker nu en Supply Planner till vårt trevliga kundföretag med placering i Solna. Vår kund är ett internationellt företag inom medicinteknik och behöver nu förstärkning till sitt team på grund av en föräldraledighet. Detta är en perfekt roll för dig som är nyexaminerad inom inköp och logistik eller som har något års arbetslivserfarenhet och har ett stort intresse för området.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start i maj och fram till december 2024. Du kommer att vara anställd av oss på The Place och arbeta ute på kundföretaget. Tjänsten är på heltid 38 tim/v, med möjlighet till flex samt att kunna arbeta hemifrån ett par dagar i veckan. Det är viktigt att du kan börja i maj för att få en bra introduktion.

Uppdraget

I rollen som Supply Planner kommer du att stötta inköpsavdelningen som idag består av åtta personer. Du kommer att jobba med att optimera anskaffningen av material till produktionsorder och kundorder. Lägga och följa upp ordrar, övervaka och optimera lagernivåer samt övrig administration. I rollen har du tät kontakt med leverantörer och uppdaterar och delger information om status och förändringar i flödet. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med andra funktioner inom organisationen såsom produktionsplanering, kundservice, strategiskt inköp och teknik. Företaget arbetar i affärssystemet SAP och deras koncernspråk är engelska.

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att ha följande arbetsuppgifter:

  • Lägga och följa upp ordrar
  • Optimera och övervaka lagernivåer
  • Ha daglig kontakt med leverantörer och andra avdelningar
  • Delta i projekt och förändringsarbeten
  • Övriga administrativa uppgifter

Erfarenhet

Följande bakgrund ser vi som lämplig för tjänsten:

  • Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande
  • 0–2 års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och Excel
  • Ett stort intresse för inköp och logistik

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av liknade arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av affärssystemet SAP

Personliga egenskaper.

För detta uppdrag lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är en positiv och serviceinriktad person. Du är lösningsfokuserad, har ett eget driv och kan se både detaljer och helheten. Du är effektiv, ödmjuk och strukturerad i ditt arbetssätt och värdesätter goda relationer. Vidare har du ett stort intresse för inköp och logistik och vill utvecklas och bidra med goda resultat. Du är en kommunikativ person som vågar fråga och tar redan på saker du inte vet.

Låter det intressant? Sök uppdraget redan i dag! Då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

 

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sökord: Supply Planner, operativ inköpare, inköpare, nyexaminerad, konsultuppdrag, The Place. 

Sök tjänsten

The Place

Kontaktperson

Maria Blom är Talent Acquisition Partner på The Place.

Maria Blom

Talent Acquisition Partner

Mer om Maria


 

The Place: Auktoriserat rekryteringsföretag

The Place: Auktoriserat bemanningsföretag